اروپا آماده برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

اقتصاد100- مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا به رویترز گفت که اتحادیه اروپا انتظار دارد مقررات خود را به موقع برای اجرای طرح گروه 7 برای محدود کردن قیمت نفت خام روسیه در 5 دسامبر تکمیل کند.

اروپا آماده برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا واردات نفت خام روسیه را از پنجم دسامبر و محصولات نفتی روسیه را از 5 فوریه ممنوع خواهد کرد و روسیه را از درآمدهای نفتی محروم می کند و یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت جهان را مجبور می کند به دنبال بازارهای جایگزین باشد.

علاوه بر این، یک طرح گروه 7 که به عنوان مکملی برای تحریم اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است، به ارائه دهندگان خدمات کشتیرانی اجازه می دهد تا به صادرات نفت روسیه کمک کنند، اما فقط با قیمت های پایین اجباری. این نیز قرار است از 5 دسامبر اجرایی شود.

کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: «تحریم‌های ما نفت خام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد، بنابراین از پنجم دسامبر نفت خام روسیه را نمی‌خریم و شکاف احتمالی قیمت نفت برای خریداران بین‌المللی را با بسته هشتم تحریم‌های خود پوشش دادیم.»

او در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی این هفته در مصر گفت: «اگر گروه 7 در مورد سطح دقیق این سقف قیمت تصمیم گیری کند، ما نیز برای آن به یک دستور کار جمعی نیاز خواهیم داشت.»

آژانس بین‌المللی انرژی این هفته اعلام کرد که اقدام برای محروم کردن مسکو از درآمد نفتی، عدم اطمینان بیشتری را برای بازارهای نفت ایجاد می‌کند و بر قیمت‌ها از جمله گازوئیل فشار می‌آورد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به طور جداگانه گفت، واشنگتن قصد دارد در روزهای آینده دستورالعملی را در مورد سقف قیمت نفت روسیه صادر کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت که تبادلات با گروه 7 با توجه به ضرب الاجل 5 دسامبر ادامه دارد.

این مقام گفت: «البته هدف ما نهایی کردن توافق با گروه 7 قبل از پنجم دسامبر است.» و افزود: «میدانیم که زمان زیادی باقی نمانده است. من انتظار دارم در هفته آینده خبرهایی بشنوید.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما