بازسازی اوکراین با پول مسدودشده روسیه در بانک‌های اروپا

اقتصاد100- به گفته افراد مطلع، اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان استفاده از میلیاردها یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه است که قبلا توسط کشورهای عضو مسدود شده است تا به تلاش ها برای بازسازی اوکراین کمک کند.

بازسازی اوکراین با پول مسدودشده روسیه در بانک‌های اروپا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، افراد آگاه به این موضوع گفتند که این مباحث در مرحله اولیه است و کارشناسان حقوقی اخیرا موظف شده اند تا گزینه های احتمالی را بررسی کنند. این افراد خواستند نامشان فاش نشود. ارزیابی اینکه آیا می توان کنترل دارایی ها را در دست گرفت یا نه، بسیار پیچیده و به طور بالقوه از نظر قانونی مملو از مشکلات است.

اما در حالی که تهاجم روسیه به اوکراین به نهمین ماه خود کشیده می شود و تحریم ها نتوانستند رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را متوقف کنند، هیئت اجرایی اتحادیه اروپا در بروکسل در حال بررسی راه هایی برای قطع دائمی دسترسی او به این منابع مالی است.

این گزینه ها بر چگونگی تصرف در نهایت حدود 300 میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی روسیه که توسط اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سایر متحدان پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بود، متمرکز خواهد شد. دقیقا مشخص نیست چه دارایی هایی در اتحادیه اروپا مسدود شده‌اند.

دو نفر از افراد مطلع گفتند که این موضوع با ایالات متحده مطرح شده است، اما مشخص نیست که آیا دولت بایدن نیز اقداماتی را برای تصرف ذخایر دلاری روسیه انجام دهد یا خیر.

کریستین ویگند سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: «کمیسیون اروپا در حال بررسی چگونگی وادار کردن روسیه به پرداخت هزینه ویرانی هایی است که ایجاد کرده است و رهبران اتحادیه اروپا از ما خواسته اند تا گزینه هایی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای بازسازی اوکراین، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و بین المللی ارائه دهیم.» ویگاند، افزود که این کار در حال انجام است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما