رشد بازار لوازم خانگی هوشمند در خاورمیانه، ترکیه و افریقا

تازه ترین گزارش موسسه پژوهشی IDC نشان می دهد میزان تقاضا برای لوازم خانگی هوشمند در بازار خانه های هوشمند در سراسر خاورمیانه، ترکیه و آفریقا روندی روبه رشد دارد.

رشد  بازار لوازم خانگی هوشمند در خاورمیانه، ترکیه و افریقا

به گزارش اقتصاد 100، رونق بازار دستگاه‌ها و لوازم خانگی هوشمند در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا (META) به افزایش تقاضا و عرضه بهتر این لوازم خانگی  در منطقه بازمی گردد.

موسسه پژوهشی IDC  با ردیابی سه ماهه بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند نشان می دهد در سه ماهه سوم 2022 در سراسر منطقه META ، 8.73 میلیون دستگاه  لوازم خانگی برای خانه های هوشمند ارسال شده است که این رقم نشان از افزایش 35.1 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

تلویزیون های هوشمند، محرک بازار لوازم خانگی  

طبق این گزارش، سرگرمی های هوشمند، به ویژه تلویزیون های هوشمند محرک بزرگی برای بازار لوازم خانگی هوشمند  در این منطقه بوده است به گونه ای که این گروه از لوازم خانگی، در سه ماهه سوم 2022 حدود 66.7 درصد از کل دستگاه های ارسال شده به منطقه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر لوازم خانگی هوشمند، دیگر محصولاتی که شاهد رشد قابل توجهی در طول سه ماهه بودند شامل دستگاه هایی برای نظارت و امنیت خانه و روشنایی هوشمند بوده اند.

استقبال از جاروبرقی های روباتیک در ترکیه

موسسه IDC در این گزارش خاطرنشان می کند که کاربران با مفهوم خانه هوشمند  برای بهبود زندگی روزمره خود پی برده اند و با توجه به سبک زندگی مردم، میزان استقبال از یک لوازم خانگی هوشمند ویژه نیز بیشتر بوده است. به عنوان مثال در ترکیه شاهد استقبال بالای کاربران از جاروبرقی‌های روباتیک هوشمند هستیم. خانواده‌های معمولی در ترکیه پیشخدمت ندارند که این موضوع، جاروبرقی‌های روباتیک را برای آنها جذابتر کرده تا رفاه بیشتری داشته باشند. اما مثلا در منطقه خلیج فارس که در بیشتر خانه ها چندین پیشخدمت دیده می شود، تقاضا برای جاروبرقی‌های هوشمند روباتیک چندان زیاد نیست. و بیشتر به سمت سرگرمی و تلویزون های هوشمند و لوازم هوشمند آشپزخانه رفته اند.

خانه هوشمند چیست؟

موسسه پژوهشی IDC در تعریف خانه هوشمند آورده است: خانه هوشمند مجهز به دستگاه های الکترونیکی و لوازم خانگی خاصی است که می تواند با استفاده از اتصال اینترنت از راه دور نیز قابل کنترل باشد. خانه های هوشمند عملا با کمک لوازم خانگی هوشمند به کاربران کمک می کنند تا زندگی راحت تری داشته باشند. به عنوان مثال می توانید نیم ساعت قبل از رسیدن به خانه، از طریق اتصال اینترنت، به دستگاه قهوه سازتان دستور دهید که برایتان قهوه آماده کند. یا از راه دور و تنها با یک کلیک، می توانید پلوپز را روشن کنید. به این ترتیب وقتی به خانه می رسید همه چیز آماده است و هیچ نگرانی بابت آماده شدن غذا و... ندارید. می توانید استراحت کنید و با خوردن یک فنجان قهوه، منتظر رسیدن  دیگر اعضای خانواده باشید.

چرا افزایش فروش لوازم خانگی هوشمند؟

«آیزاک تی. نگاتیا»، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در موسسه پژوهشی IDC، می گوید: کاربران بیشتر و بیشتر به مزایای نصب دستگاه های هوشمند در خانه های خود پی برده اند که این موضوع باعث افزایش تقاضا در سراسر منطقه شده است. همزمان، فروشندگان بیشتری در حال ورود به این عرصه هستند و فروشگاه‌های خرده‌فروشی بیشتری هم حالا دیگر دستگاه‌های خانه هوشمند را در اختیار دارند. در واقع، با کاهش میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، برخی از خرده‌فروشان مجموعه‌های خود را گسترش داده‌اند تا دستگاه‌های خانگی هوشمند را نیز در بر بگیرند. از این رو می توان گفت که رشد بازار ناشی از افزایش تقاضا و عرضه است.

بازیگران جهانی در خاورمیانه، ترکیه و افریقا 

بازار لوازم خانگی هوشمند در منطقه META شاهد حضور بازیگران بزرگی است که برای گرفتن سهم بازار با هم  مبارزه می کنند. از برخی برندهای پیشرو در منطقه می توان به آمازون، ایکیا، گوگل، الجی الکترونیکس، سامسونگ، شیائومی، رینگ، Honeywell  و همچنین iRobot اشاره کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما