میکسر هوشمند جنرال الکتریک، برنده جوایز نوآوری لاس وگاس

درحالی که در سه سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا، نمایشگاه های فناوری بین المللی به صورت مجازی یا محدود برگزار می شد، امسال نمایشگاه سی ای اس 2023 (CES 2023) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فناوری های جهان به‌شکل سنتی و حضوری برگزار شد و لوازم خانگی با آخرین فناوری های روز در آن حضوری پررنگ داشتند.

میکسر هوشمند جنرال الکتریک، برنده جوایز نوآوری لاس وگاس

به گزارش اقتصاد100 در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال که از 5تا 8 ژانویه (15تا 18دی) در لاس وگاس برگزار شد، تلویزیون‌های نسل بعدی، فناوری های نوین برای لوازم خانگی و خانه‌های هوشمند و بسیاری از گجت‌های شگفت‌انگیز به نمایش درآمدند و همچنین به‌روزرسانی‌های ویژه برای لپ‌تاپ و تلفن های هوشمند ارائه شد.

CES  هرسال میزبان تولید کنندگان، توسعه دهندگان و تامین کنندگان سخت افزار است و همچنین در کنفرانس ها و سخنرانی های متعدد، رهبران تجاری و متفکران پیشگام جهان درباره مرتبط ترین مسائل صنعت صحبت می کنند. امسال CES 2023 به عنوان بزرگترین رویداد فناوری جهان، با شعار «عظمت الهام بخش»، بزرگترین فناوری های آینده را به نمایش گذاشت. در نمایشگاه امسال برندهای مختلف ازجمله سامسونگ، ال‌جی، سونی و ... حضور داشتند  و در این رویداد،بر چگونگی مقابله نوآوری با چالش های جهانی تمرکز شد.

شاهکار لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانگی هوشمند متعددی در نمایشگاه CES 2023 که به عنوان نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی نیز شناخته می‌شود ارائه شد، اما به نظر می رسد تعداد کمی از آنها به اندازه میکسر هوشمند پروفایل جنرال الکتریک(GE Profile Smart Mixer) باهوش باشند. این گجت شیک که موفق شد در بخش لوازم خانگی به عنوان برنده جوایز نوآوری CES شناخته شود، برای ساده‌تر کردن فرآیند میکس کردن مواد به منظور آشپزی و شیرینی پزی یا پخت نان و کیک طراحی شده است.

این میکسر ویژه و هوشمند، یک ترازوی داخلی دارد بنابراین نیازی نیست که کاربر برای وزن کردن و اندازه گیری مواد اولیه از یک ترازوی جداگانه استفاده کند. به این ترتیب خبری از شلوغ بودن آشپزخانه نیست و می توان در فضایی آرام تر آشپزی کرد.

ترازوی داخلی این میکسر، در نمایشگاه بسیار مورد استقبال آشپزها، قنادها و نانوایان متخصص و آماتور قرار گرفت چراکه همگی معتقد بودند این ویژگی به آنها کمک می کند تا بدون کثیف کردن کاسه دیگری، مواد را مستقیماً به مخلوط کن اضافه کنند.

این میکسر هوشمند که توجه زیادی نیز به خود جلب کرده، همچنین دارای ابزاری برای اندازه گیری ویسکوزیته مواد غذایی است که این موضوع می تواند به افراد حرفه ای در زمینه پخت کیک، بیسکوئیت و... کمک زیادی کند تا درنهایت بافت غذا یا شیرینی آنها به بهترین شکل ممکن باشد.

یکی دیگر از ویژگی های این میکسر فوق العاده، مجهز بودن به سیستم کنترل صوتی است تا بتواند آشپزی را ساده تر کرده و زمان آشپزی را نیز به حداقل برساند.

هنگامی که هریک از مواد اولیه را به میکسر اضافه می کنید، می توانید ازطریق یک سیستم ساده و لمسی همه مواد را با سرعتی قابل تنظیم با همدیگر مخلوط کنید. میکسر هوشمند پروفایل جنرال الکتریک همه مواد اولیه را با هم مخلوط می کند و پس از تشخیص ویسکوزیته بهینه (بر اساس بازخورد گشتاور موتور) به طور خودکار متوقف می شود.

میکسر هوشمند

ازآنجا که این میکسر به سیستم کنترل‌ صوتی مجهز است و از دستیارصوتی الکسا وگوگل هوم پشتیبانی می کند، می توان از راه دور به آن فرمان توقف یا شروع کار را داد. این میکسر به برنامه و اپلیکیشن SmartHQ که ده‌ها دستور غذای راهنمایی را ارائه می‌دهد نیز دسترسی دارد. دستیارهای صوتی مدت زمان هم زدن مواد را کنترل می کنند و در زمان درست و دقیق به میکسر فرمان توقف می دهند.

ازآنجا که این میکسر، هوشمند است امکان دارد هدف حمله های هکری قرار بگیرد، میکسر ازطریق سیستم GE Profile Connect+ به روزرسانی می شود.

میکسر هوشمند پروفایل جنرال الکتریک همچنین دارای چراغ‌های اعلان است و در سه رنگ سیاه، سفید و نقره‌ای با قیمت 1000 دلار در بازار به فروش خواهد رسید. درحال حاضر Crate & Barrel  فروشنده انحصاری این میکسر هوشمند است ولی انتظار می رود پس از مدتی، این انحصار شکسته شده و فروشندگان دیگری نیز به عرصه فروش آن وارد شوند، هرچند هنوز جنرال الکتریک در این زمینه نظری نداده است.

سی ای اس در یک نگاه

نخستین نمایشگاه CES در ژوئن 1967 به عنوان رویداد اصلی برای نمایش لوازم الکترونیکی مصرفی در شهر نیویورک برگزار شد که این رویداد 17500 شرکت کننده و بیش از 100 غرفه داشت. جالب است بدانید  از سال 1978 تا 1994،نمایشگاه CES دو بار در هر سال برگزار می شد. یک بار در ماه ژانویه در لاس وگاس که معروف به نمایشگاه زمستانی لوازم الکترونیک مصرفی (WCES) بود و یک بار هم در ژوئن  هرسال در شیکاگو برگزار می شد که به نمایشگاه تابستانی لوازم الکترونیکی مصرفی (SCES) معروف بود.

نمایش زمستانی طبق برنامه در سال 1995 با موفقیت در لاس وگاس برگزار شد ولی از آنجایی که نمایش‌های تابستانی شیکاگو کم کم محبوبیت خود را از دست می‌داد، برگزارکنندگان تصمیم گرفتند این نمایشگاه را با سفر به شهرهای مختلف ادامه دهند تا این که در سال 1998، CES  به صورت سالانه در لاس وگاس برگزار شد.  از آن زمان تاکنون این نمایشگاه در هفته نخست ژانویه هرسال برپا می شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما