نظارت سازمان استاندارد بر خدمات لوازم خانگی انرژی‌بر

بر اساس مصوبات یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد، خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی انرژی بر مشمول استاندارد اجباری شد.

نظارت سازمان استاندارد بر خدمات لوازم خانگی انرژی‌بر

به گزارش اقتصاد 100، یکشنبه گذشته (18 دی‌ماه)‌ مصوبات یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد که پنجم آذر ۱۴۰۱ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و سایر اعضای این شورا برگزار شد، توسط رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای اجرا به دستگاه‌های عضو شورای‌ عالی استاندارد و این سازمان ابلاغ شد.

با ابلاغ مصوبات این جلسه؛ استاندارد ملی ایران به شماره ۱۳۶۲۹ تحت عنوان «خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی‌بر» برای تولید کنندگان لوازم خانگی اجباری می شود. یعنی استاندارد ملی برای خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد.

در همین زمینه رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در شورای عالی استاندارد تکمیل زنجیره استاندارد اجباری لوازم خانگی انرژی‌بر مصوب شد و ما پس از این می‌توانیم بر خدمات پس از فروش لوازم خانگی هم نظارت کنیم.

«محمد اسلام‌پناه» افزود: به این ترتیب، هر یک از لوازم‌خانگی که با نشان سازمان ملی استاندارد وارد بازار می‌شوند، از نظر خدمات پس از فروش ارزیابی و مورد تضمین قرار می‌گیرند.

ابلاغ استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی

در همین پیوند، «احسان ساده» معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: ورود روزافزون استاندارد به حوزه خدمات ضروری است وعدم رعایت استانداردها تخلف انگاری نیست، بلکه جرم انگاری است.

ساده با بیان اینکه قانون تکالیف مختلفی بر عهده این سازمان گذاشته شده است، تصریح‌کرد: این سازمان هم در کالا و هم خدمات باید نظارت کند که البته بیشتر به استاندارد کالا و کمتر در حوزه خدمات توجه شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما