صالح‌آبادی و مستشار چه بلایی سر ساختمان میرداماد آوردند؟

مرد مرموز بانک مرکزی کیست؟

در زیر به برخی از مدیرانی که در دوران صالح آبادی به بانک مرکزی آمدند و سمت‌های قبلی آنها اشاره می‌کنیم:

مرد مرموز بانک مرکزی کیست؟

به گزارش اقتصاد100؛ صالح آبادی و سعید مستشار، نفر شماره یک سابق بانک مرکزی و نفر شماره دو فعلی این مجموعه، به دلیل گرایش شدید به مدیران بورسی، اکثر مدیران خبره بانک مرکزی را برکنار و مدیران بورسی کم تجربه را جایگزین آنان کردند.

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 اکثر مدیرانی که در 15 ماه اخیر به بانک مرکزی آمده‌اند سابقه مدیریت در بورس را داشتند و تخصص کافی برای مدیریت بانکی نداشتند. سعید مستشار که هم اکنون به عنوان معاون اداری مالی بانک مرکزی در حال خدمت است سمتی فراتر از معاون صالح آبادی را در بانک مرکزی ایفا می‌کرده و تقریبا در همه امور بانک مرکزی به رئیس کل بانک مرکزی مشاوره می داده است به همین علت وی را به مزاح در بانک مرکزی قائم مقام در سایه لقب دادند. قطعا نفوذ چنین شخصی موجب شده نقش بسیار زیادی در چینش مدیران بانک مرکزی برای وی متصور شویم.

در زیر به برخی از مدیرانی که در دوران صالح آبادی به بانک مرکزی آمدند و سمت‌های قبلی آنها اشاره می‌کنیم:

۱. امیر هامونی مدیرعامل سابق بورس کالا و مدیرعامل فعلی بازار متشکل ارزی و رئیس هیات مدیره شاپرک.

۲. حسین فهیمی مدیرسابق حقوقی سازمان بورس و معاون حقوقی و امور مجلس فعلی بانک مرکزی

۳. محمدزاده، رئیس سابق امور کارکنان بانک توسعه صادرات (محل مدیریت سابق صالح آبادی) و مدیرکل فعلی منابع انسانی بانک مرکزی

۴. علی عبداللهی، مدیر سابق فناوری اطلاعات سازمان بورس و مدیرعامل فعلی گروه ملی انفورماتیک بانک مرکزی

۵. مرتضی اثباتی، مدیر مالی سابق سازمان بورس و مدیر فعلی سرمایه گذاری گروه ملی انفورماتیک بانک مرکزی و عضو هیات مدیره خدمات انفورماتیک

۶. ابوذر سروش، عضو سابق هیات مدیره بانک توسعه صادرات و معاون فعلی نظارت بانک مرکزی

۷. خانم اشتری، مسئول دفترِ سابق روابط عمومی سازمان بورس و رئیس دفتر فعلی معاون اداری مالی بانک مرکزی۸. زمانی، مدیر سابق حوزه مدیرعامل بانک ایران ونزوئلا (متعلق به بانک توسعه صادرات، به سرپرستی سعید مستشار) و رئیس فعلی دفتر رئیس کل بانک مرکزی

۹. علیرضا خلیلی، مدیر سابق حقوقی فرابورس، و قائم مقام فعلی بازار متشکل ارزی.

سعید مستشار کیست؟

سعید مستشار در دولت روحانی عضو هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا بوده و پیش از آن نیز به مدت ۴ سال مدیرعامل هلدینگ مالی و اقتصادی بانک توسعه صادرات بود.

در سوابق وی همچنین ریاست هیأت مدیره کارگزاری بانک توسعه صادرات، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، عضو هیأت مدیره و عضو هیأت مؤسس انجمن علمی مالی اسلامی ایران و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار به چشم می‌خورد.

با توجه به اوضاع نابسامان بازار ارز و انتقادات فراوان از مدیریت بانک مرکزی نباید از نقش بی بدیل سعید مستشار غافل شویم. فرزین اگر می‌خواهد بانک مرکزی بدون حاشیه سیاست‌های جدید را اعمال کند باید تغییرات گسترده‌ای در گروه مدیران خود انجام دهد و حذف سعید مستشار مرموز باید جزو اولین مدیران برکنار شده باشد وگرنه بانک مرکزی فرزین همان راهی را می رود که صالح آبادی رفت!

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما