طالبان هم کیفیت سوخت ایران را قبول ندارد !/ نماینده دولت رئیسی تکذیب کرد

اقتصاد100- طالبان روز دوشنبه اعلام کرد که ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت را که از ایران وارد افغانستان شده بودند، دوباره به این کشور بازگردانده است.

طالبان هم کیفیت سوخت ایران را قبول ندارد !/ نماینده دولت رئیسی تکذیب کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، طالبان با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که این تانکرها حامل سوخت گازوئیل بودند و پس از بررسی کیفی محموله آنها، از دریافت مجوز اداره ملی استاندارد افغانستان محروم و از ولایت نیمروز به ایران باز گردانده شدند.

به ادعای رسانه های خارجی این اقدام پس از آن صورت گرفت که نتیجه تست‌های آزمایشگاهی انجام شده روی نمونه‌هایی از محموله سوخت یاد شده، غیراستاندارد بودن آن را تایید کرد.
به نوشته رسانه‌های محلی افغانستان، این نخستین بار نیست که تانکرهایی حامل سوخت‌های «بی‌کیفیت» از سوی ایران به این کشور روانه و به دلیل مشابه بازگردانده می‌شوند.

اداره ملی استاندارد افغانستان نیز به تازگی تلاش‌ها برای جلوگیری از واردات سوخت با کیفیت پایین به این کشور را افزایش داده است.

این نهاد ناظر بر کیفیت کالا و خدمات در افغانستان در همین راستا از تاجران سوخت خواسته است تا بدون اطمینان از حداقل استانداردهای بنزین و گازوئیل، نسبت به واردات آن به افغانستان اقدام نکنند زیرا در غیر این صورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان تاکید کرد که تانکرهای برگشتی سوخت متعلق به عراق بوده و ارتباطی به شرکت‌های ایرانی ندارد.

محمدمهدی جوانمرد قصاب در گفتگو با ایسنا درباره انتشار خبر مبنی بر برگشت ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت به ایران از سوی طالبان گفت: «این موضوع صحیح نیست و تکذیب می‌شود. این کامیون‌ها مربوط به بار ترانزیتی از کشور عراق به مقصد افغانستان بوده‌اند که در مرز زرنگ (میلک) از طرف افغانستان به دلیل کیفیت پایین برگشت داده شده است.»

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان همچنین بیان کرد: «به هیچ عنوان بار این تانکرها مربوط به شرکت‌های ایرانی نبوده است.»

ایران از جمله بزرگترین صادرکنندگان کالا به افغانستان است و سوخت و مواد نفتی بخشی از این صادرات به حساب می‌آید به نحوی که هر سال هزاران تانکر حامل محصولات نفتی از ایران وارد افغانستان می‌شود.

پایان پیام

منبع : همشهری

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما