پیتر شیف هشدار داد

بحران عظیم مالی در راه است/ رشد بیت‌کوین در هاله‌ای از ابهام

این واقعیت که بیت کوین همراه با دارایی های مالی سقوط کرد، به این معنی نیست که پس از چرخش بازارها، افزایش خواهد یافت

بحران عظیم مالی در راه است/ رشد بیت‌کوین در هاله‌ای از ابهام

پیتر شیف اقتصاددان  هشدار داد قیمت بیت کوین ممکن است با بازگشت سایر دارایی های مالی افزایش نیابد، حتی اگر کریپتو در کنار آنها سقوط کند. او پیش‌بینی کرد: «حباب بیت‌کوین ظاهر شده و سرمایه‌گذاران بدون توجه به اینکه برای دارایی‌های مالی چه اتفاقی می‌افتد، در حال فروش دارایی خود هستند.

وی همچنین تاکید کرده است:  این واقعیت که بیت کوین همراه با دارایی های مالی سقوط کرد، به این معنی نیست که پس از چرخش بازارها، افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه  بیت کوین یک دارایی مالی نیست، تصریح کرد: بیت کوین ارز دیجیتال قابل جمع آوری است.

به گزارش بیت‌کوین نیوز، این اقتصاددان همچنین معتقد است که بیت کوین با وجود سقف عرضه 21 میلیونی، همچنان کمیاب نیست. شیف در پاسخ به توییتی که روز سه‌شنبه منتشر شد مبنی بر اینکه بیت‌کوین کمیاب‌ترین و مطلوب‌ترین دارایی است که جهان تاکنون دیده ، گفت: بیت کوین به سختی کمیاب است و به هیچ وجه مطلوب نیست. اگر می خواهید پول خود را از دست بدهید راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. شما نیازی به خرید بیت کوین ندارید.

شیف در پاسخ به توییت دیگری مبنی بر اینکه بیت کوین به جای طلای دیجیتال یک دارایی ریسکی است، ادعا کرد که بیت کوین بیشتر شبیه دارایی یک احمق است. وی تاکید کرد: بنابراین، تا زمانی که مردم به اندازه کافی احمق باشند که بیت کوین بخرند، قیمت آن بالا خواهد رفت. متأسفانه برای دارندگان بیت‌کوین، اگرچه احمق‌های زیادی در دنیا وجود دارند، فکر نمی‌کنم افراد زیادی حاضر به خرید بیت‌کوین باشند که از قبل مالک آن نباشند.»

شیف بنیانگذار و رئیس فعلی شیفگلد، فروشنده فلزات گرانبها و متخصص در شمش طلا و نقره است. او مدت‌هاست که به بیت‌کوین بدبین بوده و مرتباً آن مورد انتقاد قرار می‌دهد. وی همچنین این هفته  در توییتی درباره سقوط FTX و درخواست‌های بعدی برای مقررات قوی‌تر ارزهای دیجیتال اظهار کرد: طعنه آمیز است که بازیگران بزرگ کریپتو به دنبال دولت هستند تا صنعت را با مقررات اضافی نجات دهد. او افزود: «این برخلاف اصل وعده اولیه بیت کوین است که قرار بود جایگزین بازار آزاد برای سیستم پولی فاسد دولتی باشد. گفتنی است ماه گذشته، شیف هشدار داد که ممکن است قیمت بیت کوین به 10 هزار دلار برسد. او همچنین معتقد است که دلار آمریکا سقوط خواهد کرد و اقدامات فدرال رزرو منجر به یک بحران مالی عظیم خواهد شد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما