آسیب‌های تاخیر در لایروبی اروند برای مردم آبادان و خرمشهر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت جدید عراق انتظار می رود برای لایروبی اروندرود، توافق اجرایی سریعی با کشورمان انجام دهد و عدم اجرای این توافق یه زیان مردم آبادان و خرمشهر است.

آسیب‌های تاخیر در لایروبی اروند برای مردم آبادان و خرمشهر

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، شبیب جویجری، با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران اظهار داشت:یکی از مشکلات ما با کشور عراق مشخص شدن خط مرزی آبی ما با این کشور است که طبق قرارداد "1975" باید هرچه سریعتر نهایی و امضا شود و پس از آن لایروبی اروند انجام شود.

وی افزود:تاخیر لایروبی اروند به زیان ما است و اگر این کار صورت نگیرد حمل و نقل آبی در این آب راه با توجه به کاهش عمق رود برای شناورهای تجاری بزرگ امکان پذیر نیست و رونق تجاری این منطقه نیز با مخاطره جدی مواجه شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تاکید کرد: این کار مطالبه اصلی مردم منطقه است و برای توسعه کشتیرانی تجاری مردم انتظار دارند لایروبی با همکاری دو کشور دو سوی اروند هرچه سریعتر انجام شود،این آب راه بزرگ و بندرخرمشهر و آبادان از بنادر پر رونق و زیبای کشور ما بوده است اما پس از جنگ تحمیلی و به دلیل اینکه ما بنادر جاگزینی مثل ماهشهر،بندرعباس و بندر شهید رجایی را برای تجارت انتخاب کردیم آبادان و خرمشهر از رونق افتاد اما رونق  این بخش از خوزستان مبتنی بر تجارت دریایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه توسعه اشتغال و بهبود مسائل امنیتی و رفاهی خرمشهر و آبادان در گرو فعال شدن حمل و نقل دریایی اروند رود است گفت: اگر بتوانیم با دولت عراق برای لایروبی توافق برسیم می توانیم به پیشرفت منطقه امیدوار باشیم و باید توجه کنیم اجرای این تعهدات یک توافق دوجانبه و همزمان را می طلب و فکر می کنم با استقرار دولت جدید عراق بتوانیم به حل این مشکلات امیدوار باشیم.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما