شیائومی دوباره صدرنشین بازار موبایل چین شد

اقتصاد100- شیائومی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ با عرضه‌ی ۱۳.۳ میلیون گوشی و کسب ۱۹ درصد از سهم بازار، پس از ۱۰ سال صدرنشین بازار موبایل چین شد و با استراتژی یکپارچه‌ی خود به موفقیتی چشمگیر دست یافت.

شیائومی دوباره صدرنشین بازار موبایل چین شد

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵، شرکت شیائومی توانست برای نخستین بار طی یک دهه گذشته، صدرنشین بازار موبایل چین شود. این شرکت با فروش ۱۳٫۳ میلیون گوشی هوشمند موفق شد ۱۹ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

استراتژی موفق شیائومی

براساس گزارش کانالیس، شیائومی با بهره‌گیری از هم‌افزایی میان گوشی‌های هوشمند خود و دیگر بخش‌های اکوسیستم بزرگ‌ترش که شامل پوشیدنی‌ها، کامپیوترهای شخصی و خودروهای برقی است، عملکرد موفقی ثبت کرده است. این شرکت با تنظیم استراتژی یکپارچه قیمت‌گذاری در فروش آنلاین و آفلاین، توانسته بهترین استفاده را از یارانه‌های دولتی داشته باشد و با ایجاد شرایط بهتر برای خریداران، آن‌ها را به خرید محصولات تجمیعی تشویق کند.

سهم بازار برندهای موبایل چین در فصل اول ۲۰۲۵

موفقیت هوآوی در رقابت با شیائومی

شرکت هواوی نیز فاصله چندانی با شیائومی ندارد. این برند با فروش ۱۳ میلیون دستگاه توانست ۱۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و رشد دو رقمی خود را حفظ کند. موفقیت هواوی نتیجه سرمایه‌گذاری مستمر در گوشی‌های تاشدنی و سیستم‌عامل اختصاصی خود، HarmonyOS Next است.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۵، HarmonyOS Next بتواند سه درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند چین را تصاحب کند.

آمار حجم فروش فصلی گوشی‌های هوشمند چین

اوپو و ویوو؛ ثبات در بازار

برندهای اوپو و ویوو به‌ترتیب با فروش ۱۰٫۶ میلیون و ۱۰٫۴ میلیون دستگاه، هر کدام ۱۵ درصد از سهم بازار را کسب کردند. اما تنها ویوو توانست اندکی در مقایسه با سال گذشته رشد داشته باشد و در مقابل، فروش اوپو با کاهش سه درصدی روبه‌رو شد.

سقوط اپل به رتبه پنجم

بخش غافلگیرکننده این گزارش، کاهش رتبه اپل به جایگاه پنجم بازار چین بود. اپل با فروش ۹٫۲ میلیون آیفون شاهد کاهش هشت درصدی در عرضه نسبت به سال قبل بود. این افت پس از رشد قابل توجه سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ رخ داد.

رشد نسبی بازار گوشی‌های هوشمند چین

در مجموع، بازار موبایل چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ توانست بهبود نسبی در میزان فروش داشته باشد. عرضه گوشی‌ها به ۷۰٫۹ میلیون دستگاه رسید که نشان‌دهنده رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته است.

جدول سهم برندهای معتبر در بازار موبایل چین

برند تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده (میلیون) سهم بازار (درصد)
شیائومی ۱۳٫۳ ۱۹%
هواوی ۱۳٫۰ ۱۸%
اوپو ۱۰٫۶ ۱۵%
ویوو ۱۰٫۴ ۱۵%
اپل ۹٫۲ ۱۳%

منبع:زومیت

وبگردی
    ارسال نظر