تورهای نمایشی رونقی برای تئاتر کشور

اقتصاد ۱۰۰ - برگزاری تورهای نمایشی از تهران آغاز و در سراسر کشور اجرایی خواهد شد

تورهای نمایشی رونقی برای تئاتر کشور

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد ۱۰۰، «کاظم نظری»، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و دبیرخانه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان تهران از آغاز اجرایی شدن این طرح خبر داده است.

نظری با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت یک‌ساله انجمن هنرهای نمایشی استان تهران پیشنهاد داده است بهتر است جشنواره تئاتر استان تهران با حمایت و رفع مشکلات در زمینه امکانات فنی، هرساله در شهرستان‌های استان برگزار شود تا ضمن تمرکززدایی از مرکز، هم شهرستان‌ها تجهیز شوند و هم مدیران استانی از جمله فرمانداری‌ها در رویدادهای هنری مشارکت داشته باشند.

نظری در بخش دیگری از طرح پیشنهادی خود برگزاری تورهای نمایشی را به عنوان طرح جدید با هدف کمک به اقتصاد تئاتر مطرح کرده است و خاطرنشان کرده است: اجرای آثار نمایشی در این طرح، به استان‌های مختلف گسترش می‌یابد و هنرمندان، برای اجرای کار در طول سال، برنامه مشخصی خواهند داشت.

نظری همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ضرورت اجرای نمایش‌های تولیدی با موضوع سردار دل‌ها در سالن‌های نمایشی اشاره و تاکید کرده است: آثار شاخص و تولید شده پس از ارزیابی، در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، طی ۱۵ تا ۳۰ شب در سالن‌های نمایشی استان تهران به اجرا در می‌آیند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری امیرحسین شفیعی، از ۱ تا ۵ آذرماه در سالن‌های نمایشی پایتخت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما