شهرداری مشهد آثار تاریخی ترکیه را ایرانی معرفی کرد!

ایسنا/خراسان رضوی ایجاد و نصب المان‌ها یا آثار تجسمی فرهنگی تاریخی در میدان‌ها، چهارراه‌ها و معابر شهرها بسیار مفید، تاثیرگذار و آموزنده است.

شهرداری مشهد آثار تاریخی ترکیه را ایرانی معرفی کرد!

به گزارش اقتصاد100، رجبعلی لباف خانیکی، باستان شناس و فعال گردشگری در یادداشتی آورده است: «یکی از حرکت های پسندیده معاونان فرهنگی شهرداری ها در روزهای نوروز ایجاد و نصب المان ها یا آثار تجسمی هنری، فرهنگی و تاریخی در میدان ها، چهارراه ها و معابر شهرها است. این اقدام فرهنگی که مورد اقبال شهروندان نیز قرار می گیرد بسیار مفید، تاثیرگذار و آموزنده است و ارزش این را دارد که در شهرداری ها کمیته یا ستادی شکل بگیرد تا در آن علاوه بر هنرمندان خلاق و ماهر، صاحبنظرانی چون جامعه شناس، روانشناس، معمار، تاریخ دان و باستان شناس حضور داشته باشند و سازه های هنری را ارزیابی و داوری کنند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم هویت ما در پهنه فلات ایران شکل گرفته که اکنون نمادها، نشانه ها، آثار تاریخی، اسناد و کتیبه ها، آن هویت را تعریف می کنند و ما اگر فرزندان خلف این سرزمین باشیم که هستیم باید در پاسداشت و بزرگداشت نشانه های هویتی خود بکوشیم، که اقدام فرهنگ.مدارانه شهرداری مشهد از آن جمله است.

ارزش ها و نمادهای فرهنگی و هنری ایران پرشمارند و پر واضح است که هنرمندان و مبتکران باید هم و غم خود را صرف شناخت، معرفی و عرضه ظرایف فرهنگی و هنری ایران کنند. در احساس مسئولیت و ایران دوستی هنرمندان مشهدی تردید ندارم و اطمینان دارم که اگر با صاحب نظران مشورت می شد به جای ظروف سفالی «ازنیق» ترکیه در آخر بلوار وکیل آباد، ظروف زیبای زرین فام یا آبی-سفید دوران اسلامی ایران را به نمایش می گذاشتند».

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما