اختصاصی اقتصاد 100/رییس کمیسیون طرح نظام تنظیم مقررات خدمات مجازی مجلس

آمار ترسناک یک نماینده مجلس از حملات سایبری / در ایران امنیت اینترنتی داریم؟

اقتصاد100-رییس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات مجازی مجلس گفت:متاسفانه به امنیت فضای سایبری کشور توجه کافی نشده است.

آمار ترسناک یک نماینده مجلس از حملات سایبری / در ایران امنیت اینترنتی داریم؟

رضا تقی‌پور نماینده تهران و عضوکمیسیون صنایع ومعادن در مورد هک شدن پلتفرم ها واطلاعات مردم افزود:امنیت سایبری بحثی همگانی است و دولت به تنهایی نمی تواند امنیت همه را بر عهده بگیرد،امنیت لایه های مختلفی دارد و در دروازه های ورودی اینترنت به کشور، دولت مسئول محافظت فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا به عنوان زادگاه اینترنت دارای یازده سند امنیتی است تصریح کرد:امنیت  یکی از ارکان مهم حکمرانی است و باید امنیت، تعیین تکلیف شده تا مشخص شود درسطوح مختلف، مسئولیت با چه کسی است.

وزیر پیشین ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: برای حفاظت از فضای مجازی ،مسئولیت مراقبت از دروازه های ورودی با شرکت زیر ساخت است ولی وقتی اینترنت وارد کشور شد، لایه بعدی مراقبت،با اپراتورها و بعد از آن با کاربران، سکوها و پلتفرم هایی است که خدمت ارائه می کنند لذا اگر زنجیره امنیت، کامل نشود، دشمن از ضعیفترین حلقه به زنجیره اصلی حمله می کند که نتیجه آن اتفاقات اخیر بود.

تقی پور تاکید کرد: حملات سایبری وجود داشته چنانچه به اعلام آمارحملات دروازه های ورودی اینترنت نگاه کنیم ،برخی روزها  تا 300 الی 400 هزار حمله ثبت شده که تلاش گسترده برای ضربه زدن وتخریب داشتند که عمدتا با تدابیر امنیتی مراکز امنیت سایبری ودیوارهای آتش دفع شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل فعلی درامنیت فضای مجازی نبود قوانین است تصریح کرد:هر فرد و پلتفرمی که  داده  جمع آوری می کند باید قانونمند شود لذا باید قوانینی درمورد ملزم شدن آنها به حفظ حریم خصوصی وحفاظت از داده ها وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس یازهم گفت :البته بدون وجود قوانین خاص،این پلتفرم ها تکالیفی دارند و مسئول حفظ  اطلاعات جامعه را دارند اما وقتی مطالبه می کنیم که چرا این اتفاقات رخ داده، می گویند جرم انگاری نشده است.

وی افزود: وقتی می پرسیم اگر حریم مخصوصی شهروندان به خطر افتاد و اطلاعات آنها به دلیل اهمال سکوها سرقت شد چه اتفاقی می افتد می گویند جرم انگاری نشده است لذا امیدواریم مجالس بعدی به قانونمند شدن این بحث بپردازند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما