اختصاصی اقتصاد 100 / عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن خبرداد

ورود مجلس حادثه معدن طرزه دامغان

اقتصاد 100- پس از اظهار نظر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حادثه تلخ معدن طرزه که آنرا حادثه ای پیش آمده عنوان کرد عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد که گزارش حادثه معدن زغال‌سنگ دامغان بعد از بررسی به نمایندگان ارائه خواهد کرد.

ورود مجلس حادثه معدن طرزه دامغان

اله ویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصاد 100 با بیان اینکه بهره برداری از معادن با شعار اول ایمنی بعد کار باید انجام پذیرد گفت:‌درهریک از معادن واحدی بنام اچ اس ای (بهداشت (Health)، ایمنی (Safety) و محیط زیست (Environment) که سه اصل اساسی در پایه ریزی قوانین بهداشت حرفه ای است وجود دارد که باید در راستای فراهم آوری، حفاظت و بالا بردن سطح سلامت نیروی کار گام بردارد.

وی افزود:‌استاندارهای لازم برای کارگران معادن و ایمنی افراد دارای اهمیت بالایی است واگر موارد از سوی بهره بردار رعایت نشود مقصرشناخته شده و باید برخورد صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه جان کارگران مهم است تصریح کرد:اگر شرایط رعایت نشود نباید اجازه کار در معادن داده شود و اگر خطای انسانی صورت گرفته باید پیگیری جدی صورت گیرد ونهاد های مسئول با خاطیان برخورد کنند.

وی گفت: بنظر می رسد ریزش معدن و کشته شدن کارگران و هموطنمان باید از جهات مختلف بررسی و علت حادثه مشخص شود و اگر مقصری وجود دارد برخورد صورت گیرد،قطعا مجلس مساله را بررسی کرده و گزارش لازم را به نمایندگان ارائه خواهد کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما