اختصاصی اقتصاد 100 / واکنش نمایندگان مجلس به سخنان وزیر کار

چیزی در مورد ریشه کن شدن فقرمطلق مشاهده نمی کنیم

اقتصاد 100 - در هفته دولت، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هنگام تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم ادعا کرد بخش قابل توجهی از فقر مطلق ریشه‌کن شده است و در تداوم مسیر افتخارآفرین دولت تلاش می‌ شود تا معیشت مردم بهبود یابد.

چیزی در مورد ریشه کن شدن فقرمطلق مشاهده نمی کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده در 18 استان نرخ بیکاری منفی داشته‌اند و با سیاست‌گذاری‌ها و تعادل‌بخشی به رونق سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی در کل کشور شاهد رونق اشتغال خواهیم بود. اما این سخنان وزیر با واکنش نمایندگان از جمله منتخبین مردم در استان های کم برخوردار مواجه شد و درگفتگو با  خبرنگار ما تاکید کردند که ادعای وزیر از حرف تا عمل فاصله بسیاری دارد.

مردم گلایه در مورد معیشت دارند

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ وسخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با اقتصاد 100 گفت: تاکید دارم مساله اول کشور،اقتصاد ومعیشت مردم است،وضعیت فعلی خوب نیست وباید به کف جامعه دقت و توجه شود.

وی افزود:درموضوع اقشار ضعیف جامعه باید اراده و اقدام جدی صورت بگیرد، چون گلایه مردم به حق است. معیشت خانواده ها با تورم همخوانی ندارد ودر کف جامعه نظرمان بر سخنان وزیر نیست.

وضعیت بهتر شده اما هنوز جای کار دارد

اسماعیل کوثری نماینده تهران،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:دولت سیزدهم درجهت ارتقا سطح زندگی و معیشت اقشار ضعیف تلاش و اقدامات اساسی انجام داده ولی هنوز جای کار دارد.

وی افزود:باید کاری کنیم که فاصله بین طبقات جامعه که زیاد شده به یکدیگر نزدیک شود تا ملت عزیز ما با خیال راحت تر زندگی کنند چون با کاهش تورم رشد تولید ایجاد خواهد شد.

کوثری درخصوص اینکه آیا بخش قابل ملاحظه ای از فقر ریشه کن شده تاکید کرد:چنین اتفاقی نیافتاده است اما درکل فاصله بین طبقات کم شده ولی هنوز جای کار دارد.

چیزی در مورد ریشه کن شدن فقرمطلق مشاهده نمی کنیم

کمال حسین پور نماینده سردشت و پیرانشهر وعضو کمیسیون عمران گفت: حوزه انتخابیه بنده جز مناطق مرزی ومحروم کشوراست وچیزی در مورد ریشه کن شدن فقرمطلق در این مناطق مشاهده نمی کنیم.

وی افزود:ما چیزی درمورد کاهش  فقر مطلق در جامعه نمی بینیم و‌این امرحتی در تهران و سایر شهرستان ها نیز رویت نمی شود و باید برای ادعای از بین رفتن فقرمطلق دلیل و مدرک ارائه شود.

نماینده سردشت  تصریح کرد: آقایان خودشان هم می دانند که چنین چیزی نیست اما بالاخره باید یک چیزی بگویند.

احساس نمی کنیم  فقر مطلق ریشه کن شده است

فرهاد طهماسبی نماینده نی ریز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درواکنش به اظهارت اخیر وزیر کار گفت:نمی دانم ایشان بر چه اساسی چنین فرمایشی داشتند.

وی افزود:‌ما در شهرها احساس نمی کنیم که فقر مطلق ریشه کن شده چون چنین چیزی نیست.

نمی دانم این آمار غلط را چه کسی به وزیر کار داده است

اسماعیل حسین زهی نمایده خاش و میر جاوه عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:درحوزه انتخابیه بنده 80 درصد مردم تحت حمایت سازمان هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی و خیرین هستند.

وی افزود:نمی دانم این آمار غلط را چه کسی به وزیر کار داده است و در پاسخ می گویم این حرف نادرست، حتی قابل پیگیری است.

نماینده خاش تصریح کرد:به صراحت عرض می کنم به غیر از یارانه هایی که دولت به مردم این منطقه می دهد هیچ کمک دیگری صورت نمی گیرد.

این سخنان حقیقتا جز یک توهم نیست

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان وعضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارت وزیر کار گفت: این سخنان حقیقتا جز یک توهم نیست.

وی افزود:ما به عنوان نماینده مجلس که بین مردم حضور داریم شاهدیم که فقر هر روز بیشتر و بیشتر می شود وحتی علی رقم وعده ای که شخص رئیس جمهور دادند ،افزایش نیز پیدا کرده است.

موسوی تصریح کرد:حداقل 60 درصد مردمی که به دفتر نمایندگی بنده مراجعه می کنند خواهان کمک مالی برای معیشت خود هستند.

وی تاکید کرد:‌قبلا مراجعان می گفتند یک میلیون درآمد داریم ونمی توانیم زندگی را بگذارنیم ،‌ولی هم اکنون افراد اعلام می کنند که 10 میلیون تومان درآمد دارند و با این رقم نمی توانند اجاره یک واحد 50 متری را پرداخت کنند و هزینه های زندگی را بپردازند.لذا این حرف وزیر کاملا غیر منطقی است.

لارگانی: سخنان وزیر در مورد فقر مطلق جز توهم نیست

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما