اختصاصی اقتصاد 100 / عضو فراکسیون روحانیون مجلس تاکید کرد

غول گرانی محصول جسارت بدون تدبیر دولت است / مهار تورم مدیر با تجربه می خواهد

اقتصاد 100-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم شدید،تاب تحمل مردم را کم کرده و سفره مردم در حد توقع نیست.

غول گرانی محصول جسارت بدون تدبیر دولت است / مهار تورم مدیر با تجربه می خواهد

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان وعضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با اقتصاد 100 تاکید کرد: یکی از عوامل مهار تورم انتخاب مدیران کارکشته ،‌متبحر و با تجربه درمواجه با بحران است.واقعیت این است که با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش تورم بودیم و استدلال دولت بر موقتی بودن تورم واقعیت پیدا نکرد و دامنه آن ادامه یافت.

وی تصریح کرد: پس از دوره اغتشاشات، ناامنی اقتصادی ایجاد شد و این  دو تورم که در تابستان سال گذشته پدید آمد هنوز به مردم فشار می آورد و کمک های حمایتی دولت به اقشار آسیب پذیر نیز نتوانسته فشار را از بین ببرد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در زمان بحث پیرامون حذف ارز ترجیحی ،مجلس مخالفت خود را اعلام کرد یادآور شد: نمایندگان با مصوبه ای دولت را موظف کردند قیمت کالاها در سال 1401 و1402 حفظ شود اما دولت با وجود تلاش ، نتوانست تورم را مهار کند و ‌نهایتا توقعی که مجلس در جهت حفظ ارزش پول کشور و کاهش تورم داشت انجام نگرفت.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید گفت:هرچند دولت در حذف ارز ترجیحی جسارت به خرج داد اما در کنار جسارت باید تدبیری نیز اندیشیده و ارزیابی دقیقی برای آمادگی افکار عمومی صورت می گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت به تذکرات مجلس توجه دارد افزود: هرچند لایحه بودجه را دولت تنظیم می کند و نمایندگان باید آنرا تصویب کنند اما در مصوب شدن لایحه نگاه دولتی رعایت می شود کما اینکه در تصویب حذف ارز ترجیحی ، دولت موافقت مجلس را گرفت.

وی در مورد مشکلات معیشتی مردم و اقدامات صورت گرفته تاکید کرد: واقعیت این است که یکی از عوامل مهار تورم انتخاب مدیران کارکشته ،‌متبحر و با تجربه در بحران است.

وی یاد آور شد که ‌دولت حرف مردم را می شنود اما گاهی اقدامات به سمت و سویی که باید، پیش نمی رود چون مدیران نگاه متفاوت و یا تجربه کاری کافی ندارند.

طباطبایی نژاد تذکرات نمایندگان را بی تاثیر ندانست وگفت:همان طورکه حضرت آقا ؛‌ قبل از دولت سیزدهم مهم ترین مسئله کشور را اقتصاد دانستند چندین سال است که اقتصاد ،اولویت اصلی کشور عنوان شده ولی قوه مجریه انتظار مجلس را برآورده نکرده است.

وی افزود:‌دولت سیزدهم در روابط بین الملل موفقیت هایی کسب کرده که بی ارتباط با بحث اقتصاد نیست وبا سیاست های اتخاذ شده بخشی از تحریم ها ازبین رفته و فروش نفت تسهیل خواهد شد.

نماینده اردستان تصریح کرد:احساس می کنم دولت و شخص رییس جمهور عزم لازم را دارند ،‌اما موفقیتی که باید در این دو سال به آن می رسیدند احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه در مورد حذف ارز ترجیحی باید با احتیاط عمل می شد گفت:این بار تورم از قبل شدیدترشده و تاب تحمل مردم را کم کرده است لذا در این شرایط هر چه دولت خدمات ارایه کند ،‌مردم آنرا حساس نمی کنند و همین امر منجر شده سفره مردم در حد توقع نباشد و پول کشور ارزش خود را از دست بدهد.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما