قانون سیاست‌های اصل 44 اصلاح می شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تامین مالی زیرساخت‌ها که اکنون در مجلس مورد بررسی است، بسیاری از موانع و گره‌های موجود بر سر راه تولیدکنندگان از بین می‌رود.

قانون سیاست‌های اصل 44 اصلاح می شود

به گزارش اقتصاد100، جعفر قادری در گفتگو با فارس با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر "مهار تورم و رشد تولید"، برنامه‌های حمایتی مجلس از تولیدکنندگان را برشمرد و گفت: در بودجه سال 1402 هم نرخ مالیات بر سود از 25 درصد به 18 درصد کاهش یافت و هم بخشی از سودهای توزیع نشده که مجدد سرمایه‌گذاری می‌شود، معاف از مالیات است که مواردی که ذکر شد، 2 گام اساسی در بودجه سال جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: طرح تامین مالی زیرساخت‌ها نیز در کمیسیون جهش تولید مورد بررسی قرار گرفته، کلیات طرح نیز مصوب شده و جزییات آن نیز در صحن علنی بررسی می‌شود تا تصویب نهایی انجام شود که این طرح بسیاری از موانع و گره‌های موجود بر سر راه تولیدکنندگان را از بین می‌برد و شیوه‌های جدید تامین مالی را برای آنها تعریف می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر احیاء و به روز کردن قانون سیاست‌های اصل 44 تاکید کرد و گفت: ایرادات قانون اصل 44 باید مرتفع شود و پس از اصلاح، زمینه برای تصویب قانون اصلاح شده در مجلس فراهم شود.

قادری به تصویب طرح تولید دانش‌بنیان در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره نمود و در ادامه از تصویب طرح جهش تولید مسکن یاد کرد.

وی به برنامه جدید مجلس در راستای توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در حال بررسی است که امکان استفاده از ظرفیت بخش دولتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را فراهم می‌کند، همچنین اصلاح قانون اتاق بازرگانی نیز در دستور کار است که با ایجاد ساز و کار جدید، زمینه مشارکت بیشتر بخش دولتی در اقتصاد را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: پول ملی، متغیری وابسته است که تحت تاثیر متغیرهای دیگر قرار می‌گیرد و با کاهش تورم، رشد تولید و زمینه‌سازی جهت توسعه صادرات، همچنین تامین بخش قابل ملاحظه‌ای از نیازها در داخل کشور، پول ملی تقویت می‌شود.

قادری در ادامه تصریح کرد: اما اگر در داخل کشور به تورم دامن بزنیم، تفاوت تورم داخلی و خارجی ، همچنین کاهش صادرات و افزایش واردات و در نهایت تبدیل ارز به کالای سرمایه‌ای، منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود.

وی کاهش هزینه‌های دولت و افزایش راندمان و بهره‌وری در بخش دولتی را در کاهش نرخ بیکاری و مهار تورم موثر دانست و ادامه داد: اجرای قانون اصل 44، قانون تسهیل مجوز کسب و کار که به منزله روغن‌کاری چرخ اقتصاد قلمداد می‌شود، همچنین قانون جهش تولید دانش‌بنیان که امکان بومی‌سازی تکنولوژی و دانش روز را فراهم می‌کند، از قوانینی است که به مهار تورم، رشد تولید و کاهش بیکاری در کشور کمک می‌کند.

قادری گفت: بهره‌گیری مجلس از ابزار نظارتی در دسترس و کمک به اجرای  قوانین مصوب در حوزه رشد تولید، می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما