عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

واردات خودروهای کارکرده در بن بست دولتی ها / امیدی نیست!

اقتصاد100-عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:دولت خیلی زودتراز قانون نویسی مجلس می توانست در خصوص واردات خودرو وارد عمل شود.

 واردات خودروهای کارکرده در بن بست دولتی ها / امیدی نیست!

الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درمورد واردات خودرو دست دوم و تاثیر آن بربازار این کالا گفت:خودرو یکی از مباحث جدی جامعه ماست که خسارت غیرقابل جبرانی را بر اقتصاد کشور، ،محیط زیست وسلامت مردم وارد می کند لذا امیدواریم با عزم جدی دولت مبنی بر واردات خودرو این موضوع حل و فصل شود.

وی افزود: مهم نیست که مجلس چه برنامه ای بنویسد و چه یا قانونی بگذارد چون دولت اگر اجازه داشته باشد می تواند مساله را حل کند .

دهقان با بیان اینکه دولت می توانست قبل از اینکه مجلس درمورد واردات خودرو قانونگذاری کند راسا اقدام نماید تصریح کرد:اگر دولت اراده ای بر حل موضوع داشته باشد می تواند آنرا حل و فصل کند در غیر این صورت هر قانونی که گذاشته شود را می تواند به راحتی دور بزند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم استانداردهای تولید خودرو در کشور را پایین تراز محصولات مشابه جهانی دانست و گفت: مردم از خودروهای داخلی ناراضی هستند، خسارات زیاد و مصرف سوخت بالا تا دو برابرمتوسط استاندارد جهانی باعث شده به میزان نصف بودجه عملیاتی کشور، سوخت اضافه مصرف شود که نتیجه ای جز افزایش مواد آلاینده در شهرها و آسیب های اجتماعی نداشته است.

وی با بیان اینکه واردات خودرومی تواند مشکلات کشور را کاهش دهد تاکید کرد:باید امتیاز واردات خوروهای پاک که هیچ گونه آلایندگی ندارند برای کلان شهرها داده شود چون هفتاد درصد آلودگی شهر تهران مربوط به سه میلیون خودوریی است که تردد می کنند.

نماینده وزقان گفت:اگر واردات خودوری الکتریکی به کشور و یا پایتخت بدون عوارض صورت بگیرد مشکل آلودگی هوا از بین می رود اما شاهدیم که دولت نمی خواهد مشکل حل شود ویا خودرویی از رده خارج شود.

دهقان با تاکید بر اینکه دولت اگر بخواهد می تواند اقدام به واردات خودرو های پاک نماید گفت:رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت اگر اراده کنند کارها شدنی وامکان پذیر است.

وی با اشاره به قانون مجلس مبنی بر واردات خودروهای کار کرده زیر 5 سال افزود: دولت می تواند خودروهای زیر سه سال کار کرد و یا نو وارد کند  چون این محصولات نصف  خودروهای تولید داخل بنزین مصرف می کنند، ایمنی ، ماندگاری و کارایی بیشتری دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع با بیان اینکه با واردات خودرو، تولید کنندگان داخلی هم به فکر ارتقا محصولات خود خواهند افتاد گفت: ما درخصوص واردت خوشبین هستیم و امیدواریم رئیس مجلس پیگیر قانون مصوب  باشد و اجازه ندهد بخشنامه ها و آیین نامه هایی نوشته شود که قانون دور زده شد.

وی تصریح کرد:هر کس می تواند خودرو وارد کند اما باید میزان گمرکی مناسب و معقولانه ای از طرف دولت تعیین شود تا مثلا یک خودرو کار کرده که  درخارج کشور یک میلیارد تومان است چهار میلیارد تومان بدست مردم نرسد و با این اتفاق عملا قانون دور زده نشود چون کسی توان خرید نخواهد داشت.

دهقان گفت:دولت خیلی سریعتر از حالا می توانست تنظیم بازار کند البته امیدوارم با واردات ،منافع ملی و اقتصاد کشور بیش از این متضرر نشود.

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ] ارسالی در

    مطمئن باشید ماشین های دست دوم را از قیمت نو گران تر میفروشند

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما