تکرار وعده های خودرویی / امسال دولت اجازه واردات چند خودرو را می دهد؟

اقتصاد 100 - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس برنامه دولت و آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده شده است هدف‌گذاری برای واردات خودرو بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه است.

تکرار وعده های خودرویی / امسال دولت اجازه واردات چند خودرو را می دهد؟
«مصطفی طاهری» درباره چشم‌انداز بازار خودرو و واردات در سال ۱۴۰۲، گفت: اگر شرایط اقتصادی کشور شرایط باثباتی باشد باتوجه به تحولات بازار خودرو از لحاظ تیراژ و واردات خودرو حتما شرایط خوبی در این بازار رقم خواهد خورد. مؤلفه‌هایی که سالیان قبل نداشتیم اکنون در بازار خودرو مهیا شده است. به عنوان مثال واردات خودرو ممنوع بود اما امسال واردات خودرو داریم. تیراژ خودرو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه بود و اکنون به حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه رسیده است.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم این بازار در سال ۱۴۰۲ ثبات بیشتری داشته باشد، افزود: بر اساس برنامه دولت و آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ دو برابر آن چیزی است که قرار بود در سال ۱۴۰۱ محقق شود.
 
طاهری ادامه داد: از آنجا که دولت واردات خودرو را در سال ۱۴۰۱ دیر شروع کرد، نتوانست هدف واردات ۱۰۰ هزار خودرو را محقق کند اما هم مابقی هدف‌گذاری سال ۱۴۰۱ و هم دو برابر آن یعنی حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ وارد خواهد شد.
 
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع این رقم برای واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ می‌تواند عدد قابل قبول و درشتی باشد که امیدواریم محقق شود.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز