این هشدار را جدی بگیرید / هفت روش پولشویی در بازار املاک را بشناسید

اقتصاد 100- پولشویی یک موضوع فراگیر است و مجرمان به طور مداوم روش های جدیدی را برای پنهان کردن وجوه غیرقانونی خود کشف می کنند. در میان تکنیک های مختلف به کار رفته، پولشویی از طریق املاک و مستغلات به عنوان یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده قرار می گیرد. مجرمان اغلب از ماهیت پرارزش معاملات املاک و مستغلات به عنوان وسیله ای برای مشروعیت بخشیدن به دستاوردهای غیرقانونی خود سوء استفاده می کنند.

این هشدار را جدی بگیرید / هفت روش پولشویی در  بازار املاک  را بشناسید

بخش املاک و مستغلات که به خاطر تراکنش‌های مالی قابل توجه شناخته می‌شود، به یک راه جذاب برای پولشویی تبدیل می‌شود. قابل ذکر است، مبالغ هنگفتی پول در معاملات املاک تغییر می کند، و آن را به یک انتخاب جذاب برای مجرمانی تبدیل می کند که به دنبال ادغام وجوه غیرقانونی خود در اقتصاد قانونی هستند.

 ذیلا ۷ روش متداول استفاده شده توسط مجرمان آورده شده است:

۱. استفاده از اشخاص ثالث:

 مجرمان اغلب به افرادی که می شناسند، معمولاً اعضای خانواده با سوابق تمیز، برای خرید املاک و مستغلات از طرف آنها متکی هستند. با انجام معامله از طریق حساب شخص ثالث، نام مجرم از اسناد خرید خارج می شود و ردیابی وجوه نامشروع را دشوارتر می کند.

۲. استفاده از اعتبار و رهن: 

اعتبار و رهن می تواند به عنوان وثیقه برای پولشویی عواید مجرمانه باشد. مجرمان ممکن است وام هایی را در برابر اموال تضمین کنند و وجوه حاصل با وجوه قانونی مخلوط می شود و تشخیص وجوه قانونی و غیرقانونی را دشوار می کند.

۳.دستکاری ارزش اموال: 

مجرمان با همکاری با عوامل املاک یا ارزیاب ها، ارزش گذاری اموال را دستکاری می کنند. این موضوع می تواند شامل کم ارزش کردن یا بیش از حد ارزش گذاری ملک باشد. کم‌ارزش‌سازی به مجرمان اجازه می‌دهد تا وام‌هایی را دریافت کنند، در حالی که ارزش‌گذاری بیش از حد، مقداری را که می‌توان با دریافت وام‌های بزرگ‌تر بر اساس ارزش‌های دارایی متورم شسته شود، به حداکثر می‌رساند.

۴.ساختار سپرده های نقدی:

مجرمان ممکن است پول نقد را در چندین بانک سپرده گذاری کنند تا از ایجاد آستانه گزارشگری جلوگیری کنند، که بانک را ملزم به گزارش تراکنش می کند. سپس این وجوه برای دریافت چک های بانکی یا سایر اشکال قانونی پرداخت برای خرید املاک استفاده می شود.

۵.درآمد اجاره به عنوان مشروعیت: 

مجرمان از اموال خود درآمد اجاره ایجاد می کنند و از وجوه غیرقانونی برای پوشش پرداخت های اجاره استفاده می کنند. از طرف دیگر، آنها ممکن است املاک را از طرف اشخاص ثالث خریداری کنند، خودشان آنها را اجاره دهند، و از وجوه غیرقانونی برای انجام تعهدات اجاره استفاده کنند، در نتیجه منشاء پول را قانونی می کنند.

۶‌.معاملات املاک و مستغلات به عنوان تسهیل کننده: 

مجرمان املاک را خریداری می کنند، پول سیاه را در نوسازی سرمایه گذاری می کنند و متعاقباً املاک را با قیمت های بالاتر می فروشند. این فرآیند به آنها اجازه می دهد تا وجوه غیرقانونی خود را مشروعیت بخشند و ظاهر معاملات قانونی را در حین پولشویی ایجاد کنند.

۷.استفاده از شرکت های فرانت:

مجرمان برای داشتن املاک و مستغلات، شرکت های پوسته ای را در حوزه های قضایی خارجی ایجاد می کنند و به آنها امکان می دهند پول سیاه را به آن سوی مرزها منتقل کنند. این شرکت‌های جلویی پرده‌ای از رازداری ایجاد می‌کنند و ردیابی جریان وجوه را برای مقامات چالش برانگیز می‌سازند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما