روسیه تهدید به خروج از توافق صادرات غلات کرد

اقتصاد100- دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت اگر گروه هفت به تشدید ممنوعیت صادرات به روسیه ادامه دهد، مسکو ممکن است با خروج از توافق غلات که اجازه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را می‌دهد، تلافی کند.

روسیه تهدید به خروج از توافق صادرات غلات کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، مدودف در یک پست تلگرامی گفت: «روسیه همچنین ممنوعیت صادرات برخی از کالاهای خود را در نظر خواهد گرفت.»

به گفته افراد مطلع، مقامات گروه هفت در حال بررسی نزدیک شدن به ممنوعیت مطلق صادرات به روسیه هستند. این افراد هفته گذشته گفتند که این پیشنهاد هنوز در حال بحث است و ممکن است تغییر کند.

مدودف، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت: «ممنوعیت کامل صادرات کالا به کشور ما به‌طور پیش‌فرض ایده‌ای فوق‌العاده است، زیرا به تلافی‌جویی و ممنوعیت واردات کالا از کشورمان نیز اشاره دارد.» وی افزود: «البته توافق غلات به پایان خواهد رسید.»

افراد مطلع روز شنبه گفتند علاوه بر مذاکرات گروه هفت، اتحادیه اروپا نیز قرار است ممنوعیت ترانزیت بسیاری از کالاها به روسیه را پیشنهاد دهد، زیرا این اتحادیه تلاش می کند اجرای تحریم های اعمال شده در سال گذشته را تشدید کند.

توافق نامه ترانزیت ایمن غلات که با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه امضا شد، به اوکراین اجازه داده است که از تابستان گذشته میلیون ها تن غلات صادر کند. روسیه که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است، بارها تهدید کرده است که در صورت عدم حل مشکلات مربوط به محموله‌های غلات و کود خود، از این قرارداد خارج می‌شود.

مقامات لتونی روز شنبه گفتند که یک محموله کود روسیه که از زمان تهاجم مسکو به اوکراین در لتونی نگهداری می شود، به کنیا رفته است، که به عنوان تلاش ها برای تقویت احتمال تمدید قرارداد دریای سیاه تلقی می شود.

به گزارش آژانس خبری روسیه، انتظار می رود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حالی که این هفته در نیویورک برای ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل به سر می برد، با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره توافق غلات گفتگو کند.

با این حال، اظهارات مدودف حاکی از مانع دیگری برای ادامه توافق است.

مدودف به خاطر اظهارنظرهای تحریک آمیز در شبکه های اجتماعی معروف است. او روز جمعه از طریق توییتر غیرمستقیم به بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفت: «آلمانی که می‌خواهد به روسیه حمله کند، باید برای رژه سربازان ما در برلین آماده باشد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما