تقویت بخش خصوصی چین برای مقابله با اقدامات آمریکا

اقتصاد100- رئیس‌جمهور چین شرکت‌ها را تشویق کرد تا موانع و محدودیت‌ها در بخش فناوری را بشکنند، در زمانی که پکن بخش خصوصی خود را برای مقابله با آنچه که سنگ‌اندازی ایالات متحده و متحدانش می‌داند، تقویت می‌کند.

تقویت بخش خصوصی چین برای مقابله با اقدامات آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، شی جین پینگ در جلسه روز جمعه با حضور مقامات ارشد حزب کمونیست از جمله نخست وزیر لی کیانگ، اعلام کرد که توسعه فناوری به رهبری شرکت ها برای تحقق «خودکفایی فناوری سطح بالا» کلیدی است. خبرگزاری رسمی شین هوا با استناد به جلسه ای که آقای شی ریاست آن را بر عهده داشت گزارش داد، دولت باید به شرکت ها کمک کند تا بتوانند چالش های اصلی بخش فناوری پیش روی کشور را برطرف نمایند.

آقای شی افزود که کلید رشد کسب و کار بخش خصوصی در حذف موانع نهادی است که رقابت منصفانه را مختل می کند و سیاست های تقویتی برای اطمینان از هماهنگی بهتر و «حل مشکلات واقعی شرکت ها» به کار گرفته خواهد شد. او خاطرنشان کرد که بخش دولتی باید اصلاح گردد تا امنیت اقتصادی کشور تضمین شود و در عین حال کارایی و نظارت بهبود یابد.

اظهارات آقای شی در حالی بیان می‌شود که پکن با تلاش‌های فزاینده واشنگتن برای محدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های کلیدی دست و پنجه نرم می‌کند، تا حدی به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی. بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، رئیس جمهور جو بایدن در حال بررسی امضای یک فرمان اجرایی در هفته های آینده است که سرمایه گذاری تجاری آمریکا در بخش های کلیدی اقتصاد چین را محدود می کند.

جنت یلن وزیر خزانه داری کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده آماده پذیرش هزینه های اقتصادی برای محافظت از منافع امنیت ملی در برابر تهدیدات پکن است. ایالات متحده از پیش ژاپن و هلند را برای اعمال کنترل صادرات محموله های تراشه های پیشرفته به چین متحد کرده است.

اظهارات شی همچنین نشان‌دهنده تغییر دیدگاه پکن نسبت به تجارت خصوصی پس از سال‌ها سرکوب شدید رگولاتوری، به‌ویژه در بخش فناوری است. او اخیرا از ملتش خواسته است تا برای مقابله با ایالات متحده خودکفایی را در صنایع کلیدی دنبال کنند.

به طور جداگانه، هوانگ هونگ، معاون سابق رگولاتور بخش بانکی و بیمه چین، از قانون‌گذاران خواست تا شروط عرضه عمومی اولیه را برای سازمان‌هایی که تحقیقات علوم پایه را انجام می‌دهند، آسان نمایند.

هوانگ روز شنبه در یک کنفرانس مالی در شهر جنوبی ژوهای گفت: «آنها (دولت) همچنین باید ساختارهای مالکیتی را مد نظر بگیرند که به دانشمندان اجازه می دهد کنترل بیشتری بر شرکت ها داشته باشند.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما