قیمت شمش طلا به زیر 2000 دلار سقوط کرد

اقتصاد100- طلا روز دوشنبه به زیر سطح کلیدی 2000 دلار سقوط کرد، زیرا دلار به دلیل افزایش تعداد مشاغل در ایالات متحده تقویت شد، در حالی که معامله گران همچنین برای اعلام نرخ تورم در این هفته آماده می‌شوند که می تواند سیگنال‌های بیشتری برای افزایش نرخ بهره ارائه دهد.

قیمت شمش طلا به زیر 2000 دلار سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 14:22 به وقت گرینویچ با 0.9 درصد کاهش به 1990 دلار و 29 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با حدود 1 درصد کاهش به 2005 دلار و 30 سنت رسید.

کارفرمایان ایالات متحده در ماه مارس سرعت بالایی در استخدام داشتند که احتمالا به فدرال رزرو اجازه می دهد تا دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه آینده اکنون به 69 درصد می‌رسد، که باعث افزایش ارزش دلار شده است و باعث می‌شود شمش برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد.

نرخ‌های بهره بالاتر معمولا جذابیت طلا را به‌رغم وضعیت سنتی آن به‌عنوان یک محافظ در برابر تورم، کاهش می‌دهد.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت: «با احتمال تورم بیشتر، افزایش نرخ همچنان روی میز است و این می تواند طلا را حتی بیشتر به عقب براند.»

قیمت طلا هفته گذشته از مرز 2000 دلار گذشت، زیرا آمارهای ضعیف اقتصادی ایالات متحده نگرانی ها را در مورد کاهش رشد اقتصادی پس از افزایش قیمت نفت برانگیخت.

پاویلونیس افزود: «اگر افزایش نرخ‌های بهره ادامه یابد، فکر نمی‌کنم سهام‌ها بسیار زیاد به آن واکنش منفی نشان دهند، اما کاری که با طلا انجام می‌دهد واقعا متفاوت خواهد بود.»

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ساعت 1230 به وقت گرینویچ روز چهارشنبه اعلام می شود و دقایقی پس از جلسه فدرال رزرو در اواخر روز منتشر خواهد شد.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در اگزینیتی گفت: «علائمی که نشان می دهد تورم‌زدایی در ایالات متحده شتاب گرفته و به فدرال رزرو اجازه می دهد تا افزایش نرخ بهره را زودتر متوقف کند، ممکن است طلا را به بالاترین سطح اخیر بازگرداند.»

نقره با 0.6 درصد کاهش به 24.85 دلار در هر اونس رسید. پلاتین 1.5 درصد کاهش یافت و به 992.73 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با 2 درصد کاهش به 1436.98 دلار رسید.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما