نرخ رشد نقدینگی ۲۵ درصد شد؟

اقتصاد 100 - به گفته رییس جمهور رشد نقدینگی که در اواخر سال ۱۴۰۰ برابر ۴۳ درصد بود به ۲۵ درصد کاهش یافته است که در نوع خود قابل توجه بوده است.

نرخ رشد نقدینگی ۲۵ درصد شد؟
رییس جمهور طی سخنرانی خود در روز گذشته با اشاره به رشد نقدینگی 43 درصدی در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم گفت: رشد نقدینگی با کنترل‌هایی که انجام شده و آخرین آماری که گرفتم 25 درصد است اما به نظر ما اگر نقدینگی کنترل نشود و به سمت تولید و کار مولد هدایت نشود خطرناک است و به هر جا که بخورد مانند سیل بنیان‌کن است.

احتمالا استناد رییس جمهور به آمارهای بانک مرکزی است که کاهش نرخ رشد نقدینگی از ابتدای دولت سیزدهم را نشان می‌دهد و پیش‌تر نیز آمارهایی در این خصوص اعلام شده بود. این اتفاق با تاکید دولت بر سیاست کنترل ترازنامه بانک‌ها و تلاش سازمان برنامه و بودجه برای جلوگیری از کسری بودجه رخ داده است.

سرکوب نقدینگی راه درست مهار تورم نیست

گفتنی است که این کاهش در نوع خود قابل توجه است اما ذکر این نکته ضروری است که با وجود اقدام دولت در زمینه انضباط بخشی به حوزه مالی شاهد تاثیر محسوسی در زمینه کنترل تورم نبودیم و با توجه به تاکید رییس جمهور بر این مورد باید دید که این سیاست در ماه های آینده تاثیر بیشتری بر روی تورم خواهد داشت یا خیر.

منبع : تسنیم

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما