چراغ سبز بایدن به پروژه نفتی بزرگ و جنجالی ایالت آلاسکا

اقتصاد100- دولت بایدن روز دوشنبه پروژه نفتی بحث برانگیز ایالت آلاسکا موسوم به ویلو (Willow) را تایید کرد. این پروژه عظیم نفتی سه سایت حفاری را در ذخایر ملی پوشش می دهد که تخمین زده می شود تا 600 میلیون بشکه نفت را در خود جای دهد.

چراغ سبز بایدن به پروژه نفتی بزرگ و جنجالی ایالت آلاسکا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، این پروژه جنجال زیادی را از سوی فعالان زیست‌محیطی و برخی از حامیان بایدن از جناح چپ برانگیخته است، که بسیاری از آنها استدلال می کنند این پروژه یک شکست بزرگ در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

روز جمعه، در پاسخ به شایعات، کاخ سفید اظهار داشت که هیچ تصمیمی گرفته نشده است. در همین حال، وزارت کشور روز یکشنبه از طرح حفاظت از بیش از 16 میلیون هکتار اراضی در ذخایر ملی نفت و اقیانوس منجمد شمالی رونمایی کرد، که اکنون برای فعالیت نفت و گاز ممنوع خواهد بود، اقدامی که برخی آن را به عنوان روش دولت برای مماشات با کنشگران و جناح چپ در آستانه اعلام تایید پروژه ویلو تفسیر کردند.

پروژه 8 میلیارد دلاری ویلو اکنون در دست شرکت کونوکوفیلیپس است، و علاوه بر ایجاد انبوهی از انتشار کربن، بر امنیت انرژی و اشتغال در ایالات متحده تاثیر مثبت خواهد داشت. برآوردها نشان می‎دهد این پروژه 17 میلیارد دلار درآمد برای دولت فدرال ایجاد خواهد کرد. انتظار می رود این پروژه 160000 تا 180000 بشکه در روز نفت خام تولید کند.

قبل از تصویب این پروژه، فعالان آب و هوا به صراحت اعلام کرده اند که تنها به رد کامل پروژه ویلو بسنده می کنند.

دن سالیوان، سناتور ایالت آلاسکا، پروژه ویلو را یکی از بزرگترین و مهم ترین پروژه های توسعه منابع در تاریخ این ایالت نامیده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما