وزیر نفت مطرح کرد:

افزایش قابل توجه صادرات میعانات گازی

اقتصاد 100- وزیر نفت گفت: از سال ۹۷، بالاترین میزان افزایش صادرات میعانات گازی طی یک سال جاری انجام شد.

افزایش قابل توجه صادرات میعانات گازی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، جواد اوجی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در عسلویه با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در تامین منابع مالی و ارزی کشور قول می دهیم که این مهم با جدیت انجام شود.

وی افزود: درآمدهای ارزی تولید شده در صنعت نفت بالاتر از نیازهای ارزی کشور است و قول می دهیم که روز به روز این درآمد ارزی افزایش یابد.

وزیر نفت در خصوص فاز ۱۴ و نیز فاز ۱۱ اظهار کرد: فاز ۱۴  آخرین پالایشگاه خشکی پارس جنوبی به شمار می رود که از توان متخصصین داخلی استفاده شده است و  دولت سیزدهم و وزارت نفت به دنبال این

است که فاز ۱۱ به عنوان آخرین طرح دریایی پارس‌جنوبی طی یک تا ۲ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری کند.

اوجی به این نکته نیز اشاره کرد که اگر ۲۴۰ میلیارد متر مکعب گاز از این فاز برداشت شود تا ۱۰۰ سال آینده نیز قابل برداشت است.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: ۱۵۰ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد برای کشور در پی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۵ هزار نیرو و متخصص به شکل ثابت و ۲۰ هزار نیرو در قالب شناور در این منطقه، یادآور شد: در کنار فاز ۱۴، امروز طرح‌های پارس گلیکور، پست برق پتروشیمی دماوند، مخازن ۹ گانه پتروشیمی سبز عسلویه، بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی در پارس جنوبی با اعتبار سه میلیارد دلار به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما