تولید گاز از میدان‌های دی و آغار افزایش می‌یابد

اقتصاد 100- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد که تولید گاز از میدان‌های دی و آغار روزانه ۷ میلیون مترمکعب افزوده می‌شود.

تولید گاز از میدان‌های دی و آغار افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، مهدی حیدری امروز (دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) در جریان سفر «محسن خجسته مهر»، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به استان فارس اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم که پس از ۱۲ سال میزبان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه همکاران نفت مناطق مرکزی و زاگرس جنوبی در فصل سرد سال اقدام‌هایی بیش از تعهد برای تولید پایدار گاز طبیعی داشتند، درباره طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اظهار کرد: امروز بازدید ویژه‌ای از طرح‌های ضربتی افزایش تولید گاز مجموعه نفت مرکزی داشتیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: قرار است با توسعه میدان‌های دی و آغار در استان فارس و در شهرستان فیروزآباد ظرفیت تولید گاز را افزایش دهیم که در مرحله نخست با افزایش زودهنگام از میدان دی با ۳ میلیون مترمکعب در روز و آغار با ۴ میلیون مترمکعب در روز (در مجموع روزانه ۷ میلیون مترمکعب) تا سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

حیدری افزود: در مرحله دوم هم این ظرفیت در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب در روز از میادین آغا و دی افزوده می‌شود که برای پالایش این مقدار، نیاز به توسعه پالایشگاه فراشبند است که اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی و سرمایه‌گذار برای امضای قرارداد آن هستیم که حدود ۱۷۷ میلیون دلار هزینه می‌برد و تا چند ماه آینده به قرارداد می‌رسد که افزایش تولید گاز و اشتغال‌آفرینی در منطقه را در پی دارد.

وی یادآور شد: توسعه کامل میدان‌های دی و آغار و پالایشگاه فراشبند ظرف ۳۶ ماه از زمان انعقاد قرارداد تکمیل می‌شود که گام مهمی خواهد بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما