قیمت خانه های خانه ویلایی در نقاط اعیان نشین پایتخت، در چه سالی متری4تا8میلیون بود؟

در بازار فروش و اجاره واحدهای مسکونی شاید در کوتاه ترین مدت افزایش و کاهش قیمت چشمگیری رخ بدهد؛ اما در بازار واحدهای ویلایی در مدت طولانی، کمترین تحولات قیمت صورت می‌گیرد‌.

 قیمت خانه های خانه ویلایی در نقاط اعیان نشین پایتخت، در چه سالی متری4تا8میلیون بود؟

برخی از بنگاهداران در مناطق مختلف تهران در سال 1388 درباره وضعیت بازار خرید و فروش واحدهای ویلایی در شمال و غرب تهران معتقد بودند : «در حال حاضر بازار مملو از خریدار و خالی از فروشنده است؛ زیرا اکثر خریداران به خیال‌اینکه قیمت آپارتمان کاهش پیدا کرده، قیمت واحدهای ویلایی هم افت داشته است به بازار هجوم آورده‌اند در صورتی که اصلا‌این طور نیست‌.»

به گفته آنها تمام فروشندگان برای ‌اینکه خریداران را از ‌این اشتباه خارج کنند دست از فروش کشیده‌اند‌.قیمت‌هایی که حال در بازار اعلام شده نرخ‌هایی است که عرف بازار است یا بهتر است گفته شود که هیچ فروشنده‌ای قیمتی زیر قیمت بازار را پیشنهاد نمی‌کند‌.اکنون وضعیت خرید و فروش واحدهای ویلایی بهتر از وضعیت حاکم در اوایل سال است، اما ‌این تعداد معامله دلیل بر رضایت ما نیست و تنها در صورت مقایسه با ابتدای سال رضایت بخش است‌.قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحدهای ویلایی در زعفرانیه بطور متوسط بین ۷تا ۹‌میلیون تومان تعیین شده است‌.

در محدوده دروس، بازار فروش واحدهای ویلایی بنا به گفته یک بنگاهدار نزدیک به یک ماه است که رونق گرفته و تمایل برای خرید بیشتر شده است و یکی از دلایلی که میل خریداران را برای خرید افزایش داده‌، شاید کاهش قیمتی است که‌این روزها شامل حال بازار مسکن شده است‌؛اما باید ‌این نکته را ذکر کرد که واحدهای ویلایی همانند واحدهای آپارتمانی آنچنان دستخوش تحولات قیمت واقع نمی‌شود و ‌این مساله‌ای است که اکثر خریداران از آن بی اطلاع هستند‌.

به عنوان نمونه در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد ویلایی در منطقه دروس حدود ۵‌میلیون تومان است که البته ‌این قیمت پایین ترین نرخی است که پیشنهاد شده، اما همین قیمت در ۲‌سال گذشته ۷‌میلیون تومان بوده است‌. ‌این آمار نشان می‌دهد که در عرض ۲‌سال حدود قیمت ویلاها براساس متر مربع، نزدیک به ۲‌میلیون تومان کاهش داشته است؛ ‌این در حالی است که طی چند ماه گذشته هر مترمربع واحد مسکونی در برخی از محله‌های تهران به طور تقریبی ۵۰۰ تا ۷۰۰‌هزار تومان کاهش قیمت داشته است‌.

در شهرک غرب بیشتر فروشندگان واحدهای ویلایی به جای فروش ملک خود به معاوضه پرداخته‌اند‌.قیمت‌هایی که در بازار فروش واحدهای ویلایی از سوی فروشندگان پیشنهاد شده متری ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان از ابتدای سال تا به امروز کاهش داشته است و قیمت پیشنهادی فعلی در بازار بین ۴‌میلیون تا ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان است‌. وضعیت خرید و فروش واحدهای ویلایی در شهرک غرب طبق اظهارات یک بنگاهدار‌، زیاد تعریفی ندارد و ۲ماه گذشته تعداد معاملات بیشتر بوده است‌.معاملات خرید و فروشی که‌این روزها در بازار فرشته انجام می‌شود در مقایسه با یکسال پیش بسیار کم و نسبت به ۳ماه گذشته بهتر بوده است‌. قیمت‌های فعلی در بازار با قیمت‌هایی که در ابتدای سال تعیین شده بوده تغییر نکرده و ثابت باقی مانده است‌. قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد ویلایی در فرشته از ۶‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تا به بالا اعلام شده است‌.

file

منبع:دنیای اقتصاد . آبان1388

 
 
 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما