یک اتفاق تکان‌دهنده/ بیش از 120 میلیارد دلار ارزش بورس در دولت رئیسی دود شد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است بورس ایران در طول دو سال فعالیت دولت رییسی با کاهش 120 میلیارد دلاری ارزش روبرو شده است .

یک اتفاق تکان‌دهنده/ بیش از 120 میلیارد دلار ارزش بورس در دولت رئیسی دود شد

هومن عمیدی در گفتگو با اقتصاد 100 تاکید کرد بازار سرمایه به واسطه‌ی وضعیت نامساعد اقتصادی و فراگیر بودن قیمت‌گذاری دستوری با بحران ریزش ارزش روبروست . به عبارت دیگر در این شرایط و طی دو سال اخیر شاهد این موضوع هستیم که ارزش بازار سرمایه 120 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد:  بورس آینه اقتصاد و ویترین و تابلوی اقتصاد یک کشور است. در حال حاضر تحلیلگران سیاسی و اقتصادی افت بازار سرمایه ایران و افت ارزش پول ملی ایران را عامل موفق بودن تحریم های خودشان می دانند. اما اگر می خواهیم بگوییم اینطور نیست و رشد اقتصادی و رشد GDP داریم باید در بازار سرمایه خودش را نشان بدهد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی زمانی که سکان را برعهده گرفت، ارزش بازار سرمایه به دلار چقدر بود و الان چقدر است. 120 میلیارد دلار ارزش بازار سرمایه در حالی افت کرده است که قیمت دلار رشدی فزاینده را در همین دوران شاهد بوده است .

 ساله افت ارزش دلاری بازار سرمایه از سوی سایر کارشناسان نیز مو.رد توجه قرار رگفته است .

 پیش ازاین بهنام صمدی ، ارشناس بازار سرمایه نیز به این موضوع اشاره و ریزش ارزش دلاری بازار سرمایه را نشانی از بحران در سیاستگذاری اقتصادی ایران دانست. ارزش دلاری ارزش دلاری بازار سرمایه در ابتدای فعالیت دولت رییسی ۲۲۵ میلیارد دلار بود .

 وی معتقد است بخش عمده این دارایی‌ها که از بین رفته، متعلق به بازنشستگان و سهام عدالت است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما