کرواسی چگونه بدهی های خود را کاهش داد؟

اقتصاد100- کرواسی بار دیگر در میان کشورهای اتحادیه اروپا با بیشترین کاهش در سهم بدهی در تولید ناخالص داخلی قرار گرفت. به گزارش تلویزیون کرواسی به نقل از «یورو استات»؛ بدهی عمومی اتحادیه اروپا و منطقه یورو به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی نیز در پایان سه ماهه دوم به لطف بهبود اقتصاد بعد از بحران کرونا کاهش یافت و کرواسی جایگاه خود را در بین کشورهایی با بیشترین کاهش بدهی حفظ کرد.

کرواسی چگونه بدهی های خود را کاهش داد؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، بر اساس گزارش یورواستات، در سطح اتحادیه اروپا بدهی عمومی در پایان ژوئن به 86.4 درصد از تولید ناخالص داخلی رسید، در حالیکه در پایان مارس 87.5 درصد بود. در منطقه یورو نیز طی همین مدت از 95.2 به 94.2 درصد کاهش یافت. در پایان ژوئن گذشته، این میزان به طور متوسط در اتحادیه اروپا 90.5 درصد بود، در حالی که در منطقه یورو تقریبا برابر با تولید ناخالص داخلی بود.

یونان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای بالاترین بدهی عمومی است به نحوی که در پایان ژوئن این بدهی به تقریبا دو برابر تولید ناخالص داخلی این کشور رسید. ایتالیا نیز دوباره با بدهی 50 درصد بالاتر از تولید ناخالص داخلی در جایگاه دوم از آخر قرار گرفت. پس از آن پرتغال، جایی که حدود یک چهارم بالاتر از تولید ناخالص داخلی بود، و اسپانیا که 16 درصد بیشتر از آن بود، قرار گرفتند.

در کرواسی، بدهی تلفیقی عمومی دولت در پایان ژوئن بالغ بر 343.72 میلیارد کونا بود که معادل 74.3 درصد از تولید ناخالص داخلی است و در پایان ماه مارس، این رقم به 342.7 میلیارد کونا یا 77.3 درصد از تولید ناخالص داخلی رسید. در پایان ژوئن گذشته نیز، این رقم به 341.5 میلیارد کونا رسید که معادل 86.3 درصد از تولید ناخالص داخلی است.

نزدیکترین کشور به کرواسی از نظر سهم بدهی عمومی در تولید ناخالص داخلی در اواسط سال جاری اسلوونی است که 73.5 درصد بوده است. در عین حال؛ در اواسط سال جاری، استونی کمترین سطح بدهی عمومی را به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی با 16.7 درصد ثبت کرد. بلغارستان و لوکزامبورگ هم به ترتیب با 21.3 و 25.4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

تنها در سه کشور اتحادیه اروپا، بدهی عمومی‌ به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در پایان ژوئن بالاتر از سه ماه قبل بود و بیشترین افزایش را در لوکزامبورگ با 2.8 درصد افزایش داد. بدهی جمهوری چک و هلند هم به ترتیب 0.6 و 0.1 درصد افزایش یافت.

کرواسی نیز در گروه کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت که بیشترین کاهش بدهی عمومی‌ به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی را نسبت به ژوئن سال گذشته با 12 درصد کاهش داشته است. بدهی عمومی‌کرواسی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در پایان ژوئن سه واحد درصد کمتر از پایان ماه مارس بود.

به گزارش یورواستات؛ پرتغال با کاهش 10.8 درصدی، دانمارک با 8.2 درصد کاهش و ایرلند با 7.5 درصد کاهش نسبت به پایان ژوئن گذشته در این گروه قرار دارند. رومانی با 1.4 درصد، جمهوری چک با 0.9 درصد، مجارستان با 0.6 درصد و اسلواکی با 0.1 درصد، بدهی بالاتری نسبت به اواسط سال گذشته داشته اند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما