لندن در آستانه کنترل بحران انرژی

اقتصاد100- بازگشایی سایت تعطیل ذخیره گاز، ظرفیت ذخیره ‌سازی گاز بریتانیا را تا 50 درصد افزایش می‌دهد و می تواند عاملی باشد برای کنترل بحران انرژی.

لندن در آستانه کنترل بحران انرژی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، ظرفیت ناکافی ذخیره گاز در بریتانیا یکی از عواملی است که بحران انرژی را بسیار شدید کرده است. بنابراین، خبر خوبی است که سنتریکا تأسیسات ذخیره‌سازی عظیم گاز راف (Rough) را بازگشایی کرده و اولین محصول خود را در پنج سال گذشته ذخیره کرده است. با این حال، این شرکت اعتراف می کند که این تاسیسات یک "گلوله نقره ای" (نجات قطعی) برای امنیت انرژی نیست. در همین حال، قیمت‌های بالای انرژی همچنان مشتریان را تحت فشار قرار می‌دهد و پیش‌بینی‌های اقتصادی غم‌انگیز NatWest را تغذیه می‌کند، زیرا آنها برای خانوارها و کسب‌وکارهای بیشتری که قدرت بازپرداخت ندارند، آماده می‌شوند.

شرکت انرژی سنتریکا بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی گاز بریتانیا، پس از توقف پنج ساله برای تقویت امنیت انرژی کشور، در آستانه زمستانی سخت این بازگشایی را انجام داده است و ظرفیت ذخیره سازی کشور را تا 50 درصد افزایش داده است. مدیرعامل این شرکت گفت که، می توان از آن تأسیسات برای ذخیره گاز مازاد و کمک به کشور در زمان سرما استفاده کرد، اما این یک "گلوله نقره ای برای امنیت انرژی" نیست.

این موضوع اثراتی بر فصول درآمد لندن داشته است، به عنوان مثال، انتظار می رود شرکت BP  به طور متوالی نتایج پایین تری اما همچنان قوی در سه ماهه سوم به ثبت برساند، که با افزایش میزان گاز و تولید به طور کلی گسترده پس از آن، پشتیبانی می شود. به گفته ویل هارس، تحلیلگر بلومبرگ، معامله نقدی 4.1 میلیارد دلاری این غول انرژی برای خرید شرکت بیوگاز آمریکایی Archaea ممکن است تأثیری ناامید کننده بر برنامه بازخرید سهام BP برای سه ماهه آخر سال داشته باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما