تامین 20 درصد از گاز یونان توسط آذربایجان

اقتصاد100- دولت یونان قصد دارد برای کاهش وابستگی خود به روسیه، روابط خود با جمهوری آذربایجان را عمیق‌تر کند و واردات گاز از باکو را افزایش دهد.

تامین 20 درصد از گاز یونان توسط آذربایجان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، کستاس اسکرکاس وزیر محیط زیست و انرژی یونان روز سه شنبه 18 اکتبر با پرویز شهبازوف وزیر انرژی و سامیر شریف‌اف وزیر دارایی آذربایجان دیدار کرد. طی دیدار آقای اسکرکاس با وزرای انرژی و دارایی آذربایجان، تعمیق همکاری دوجانبه در زمینه گاز طبیعی در چارچوب راهبرد اتحادیه اروپا برای دو برابر شدن صادرات آذربایجان به اروپا تا سال 2027، مورد بحث قرار گرفت.

وزیر محیط زیست و انرژی یونان تاکید کرد که 20 درصد نیازهای گازی یونان از طریق آذربایجان و خط لوله TAP تامین می‌شود. وی گفت: « آذربایجان شریکی مهم و معتبر برای تامین گاز طبیعی است که می‌تواند به جایگزین کردن بخشی از واردات گاز روسیه و تامین امنیت اروپا کمک قابل توجهی کند.» طرفین بر اهمیت خط لوله یونان- بلغارستان، برای یونان و منطقه جنوب شرقی اروپا تاکید کردند.

به گفته آقای اسکرکاس یونان در صدد تقویت روابط خود در زمینه انرژی در جهت تضمین کفایت انرژی مورد نیاز کشور است. وی افزود: «پاسخ ما همکاری، پیشرفت متقابل و همبستگی بین کشورهاست.» مدیر عامل شرکت گاز یونانی دپا و دیگر مقامات وزارت محیط زیست و انرژی، آقای اسکرکاس را در این سفر همراهی کردند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما