برآورد رشد تقاضا برای نفت خام در سال 2023

اقتصاد100- بانک مورگان استنلی برآورد رشد تقاضای جهانی خود را در سال جاری حدود 36 درصد افزایش داده است، با اشاره به شتاب فزاینده در بازگشایی چین و بهبود صنعت هوانوردی، اما عرضه بیشتر از روسیه را به عنوان یک عامل جبران کننده معرفی کرده است.

برآورد رشد تقاضا برای نفت خام در سال 2023

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، این بانک در یادداشتی اعلام کرد: «اکنون انتظار می رود مصرف جهانی نفت در مقایسه با پیش بینی قبلی 1.4 میلیون بشکه در روز، به حدود 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.»

این بانک افزود: «شاخص‌های تحرک چین به طور پیوسته در حال افزایش است، در حالی که افزایش پروازها چشم‌انداز تقاضای سوخت جت را تقویت کرده است.»

تحلیلگران این بانک نوشتند، اما عرضه روسیه قوی‌تر از حد انتظار بوده و منجر به عرضه بیشتر در نیمه دوم سال می‌شود و پیش‌بینی قیمت نفت برنت برای آن دوره را از 90 تا 100 دلار کاهش داد که در برآوردهای قبلی بین 100 تا 110 دلار بود.

این بانک با اشاره به چشم انداز تولید روسیه گفت: «ما قبلا کاهش 1 میلیون بشکه در روز را در سال 2023 نسبت به سال قبل تخمین زده بودیم که این کاهش را به 0.4 میلیون بشکه در روز کاهش دادیم.»

در اوایل این ماه، بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت برنت در سال 2023 را کاهش داد و پیش‌بینی عرضه جهانی خود را برای سال‌های 2023 و 2024 افزایش داد.

اما گلدمن همچنین خاطرنشان کرد که افزایش 1.1 میلیون بشکه در روز تقاضای چین در سال جاری، بازارهای نفت را در ماه ژوئن به کسری باز خواهد گرداند.

قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و قیمت نفت خام برنت حدود 82 دلار و 75 سنت در هر بشکه معامله شد، زیرا نگرانی‌ها از تاثیر افزایش نرخ‌های بانک مرکزی آمریکا بر رشد اقتصادی و تقاضای سوخت وجود دارد. با این حال، انتظارات کاهش عرضه جهانی و افزایش تقاضا از سوی چین، از سقوط بیشتر قیمت ها جلوگیری کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما