چین برای رکوردشکنی واردات نفت خام آماده می‌شود

اقتصاد100- مشاوران صنعتی به رویترز گفتند که بازگشایی و فعال شدن پالایشگاه های جدید چینی قرار است واردات نفت خام در بزرگترین واردکننده جهان را در سال جاری به رکورد بی‌سابقه‌ای برساند.

چین برای رکوردشکنی واردات نفت خام آماده می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، بر اساس گزارش Energy Aspects، FGE، S&P Global Commodity Insights و Wood Mackenzie، واردات نفت خام چین در سال جاری می تواند به طور متوسط تا 11.8 میلیون بشکه در روز برسد که نشان‌دهنده افزایش بین 500 هزار تا 1 میلیون بشکه در روز است.

این جهش، کاهش سال‌های 2021 و 2022 را معکوس خواهد کرد و رکورد میانگین 10.8 میلیون بشکه در روز واردات نفت خام سال 2020 را خواهد شکست.

به گفته تحلیلگران چهار موسسه مشاوره، بازگشایی چین باعث افزایش تقاضای بنزین و سوخت جت خواهد شد، در حالی که انتظار می رود تقاضای دیزل نیز به دلیل رشد اقتصادی و رشد ساخت و ساز زیرساخت‌ها افزایش یابد.

یک مقام نفتی دولتی چین به رویترز گفت: «علاوه بر این، پالایشگاه‌های چینی به دلیل کاهش قیمت نفت خام و افزایش تقاضا پس از بازگشایی، نرخ بهره‌برداری را افزایش می‌دهند.»

چین همچنین در سال جاری شاهد راه اندازی دو پالایشگاه جدید با ظرفیت فرآوری جمعا 520 هزار بشکه در روز نفت خام خواهد بود که همچنین واردات را افزایش خواهد داد.

به گفته تحلیلگران، عدم قطعیت در مورد سهم صادرات سوخت در آینده، عاملی است که این چشم‌انداز را مختل می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) این هفته اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به میزان 2 میلیون بشکه در روز می‌رسد که به دلیل رشد مصرف چین پس از بازگشایی افزایش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود که به دقت تحت نظر قرار گرفت، روز چهارشنبه اعلام کرد: «تقاضای تازه نفت از سوی چین (با رشد 900 هزار بشکه در روز در سال جاری) و سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه بر رشد جهانی مسلط خواهند بود.»

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: «چین تقریبا نیمی از افزایش پیش‌بینی‌شده 2 میلیون بشکه در روز در سال جاری را به خود اختصاص می‌دهد و کشورهای همسایه نیز پس از کنار گذاشتن سیاست‌های کووید صفر توسط پکن از آن سود خواهند برد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما