تظاهرات در هند در پی سقوط ثروت پولدارترین شخص هند

اقتصاد100- بحران سقوط سهام شرکت‌های متعلق به میلیاردر هندی گوتام آدنی روز دوشنبه تشدید شد، زیرا صدها تن از اعضا و هواداران احزاب مخالف هند به خیابان‌ها آمدند تا علیه این گروه که باعث از هم گسیختگی بازار هند شده است اعتراض و درخواست بررسی کنند.

تظاهرات در هند در پی سقوط ثروت پولدارترین شخص هند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، فروش گسترده سهام هفت شرکت گروه آدانی هند، که بیش از 110 میلیارد دلار ارزش بازار آنها کاهش یافته است، روز دوشنبه ادامه یافت، زیرا گزارش یک موسسه در انتقاد از امور مالی این گروه اکنون به هشدار به سهامداران منجر شده است.

آژانس رتبه‌بندی مودیز روز جمعه هشدار داد که این گروه ممکن است برای افزایش سرمایه با مشکل مواجه شود، و اس اند پی نیز چشم انداز خود را در مورد دو شرکت این گروه کاهش داد. این آخرین پیامد گزارش 24 ژانویه هیندنبرگ ریسرچ است که در آن سطح بدهی و استفاده از پناهگاه‌های مالیاتی توسط گروه آدانی را زیر سوال برده بود.

سهام شرکت «آدانی اینترپرایز» در روز دوشنبه 9.6 درصد سقوط کرد و از زمان انتشار این گزارش، زیان شرکت پرچمدار این گروه به نزدیک به 28 میلیارد دلار رسید.

سهام »آدانی ترنسمیشن» 10 درصد افت کرد در حالی که «آدانی گرین انرژی»، «آدانی توتال گس»، «آدانی پاور» و «آدانی ویلمار» تقریبا 5 درصد سقوط کردند.

شرکت «بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی» تنها سهام با رنگ سبز بود که 1.2 درصد افزایش یافت.

رگولاتور بازار هند روز شنبه برای کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران اقدام کرد و گفت که بازارهای مالی این کشور با وجود کاهش شدید سهام اخیر در شرکت‌های گروه آدانی، باثبات مانده و به شیوه‌ای شفاف و کارآمد به کار خود ادامه می‌دهد.

احزاب اپوزیسیون که هفته گذشته خواستار تشکیل هیئت پارلمانی برای بررسی این حماسه و اختلال در روند رسیدگی شدند، نزدیکی نارندرا مودی نخست وزیر هند با آدانی را زیر سوال بردند.

معترضان روز دوشنبه همچنین نسبت به سرمایه‌گذاری های انجام شده توسط «شرکت بیمه عمر» تحت حمایت دولت و بانک دولتی هند (اس بی آی)  در گروه آدانی ابراز خشم کردند.

آدانی به تفصیل ادعاهای گزارش هیندنبرگ مبنی بر دستکاری سهام، استفاده از پناهگاه های مالیاتی و انتقاد مبنی بر اینکه بدهی ناپایدار دارد را رد کرده است.

این میلیاردر و مودی از یک ایالت هستند و آدانی بارها ادعاهای مخالفان مودی مبنی بر اینکه وی از روابط نزدیک با نخست‌وزیر سود برده است را رد کرده است. دولت مودی نیز اتهامات حمایت از آدانی را رد کرده است.

این بحران به بزرگترین چالش تجاری و اعتباری آقای آدانی 60 ساله تبدیل شده است، که ثروت او در سال های اخیر به سرعت افزایش یافته بود زیرا او منافع تجاری شرکت خود را که از بنادر تا معدن امتداد می یابد، گسترش داد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما