جهش فعالیت بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه ژانویه

اقتصاد100- نتایج یک نظرسنجی در روز یکشنبه نشان داد که رشد فعالیت‌های تجاری غیرنفتی عربستان سعودی در ژانویه شتاب گرفت که با افزایش سفارشات و تولیدات جدید حمایت می‌شود.

جهش فعالیت بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه ژانویه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، شاخص مدیران خرید بانک ریاض عربستان سعودی، از 56.9 در ماه پیش‌تر به 58.2 در ژانویه افزایش یافت و بسیار بالاتر از مرز 50 بود که رشد اقتصادی را از انقباض مجزا می‌کند.

در اوایل این هفته، آژانس آمار سعودی تخمین‌های فوری از رشد تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه چهارم سال 2022 منتشر کرد که طی آن فعالیت‌های بخش غیرنفتی رشد 6.2 درصدی داشت که از رشد اقتصادی گسترده‌تر 5.4 درصدی در این سه‌ماهه پیشی گرفت.

نایف الغیث، اقتصاددان ارشد بانک ریاض گفت: «این رشد جایگاه عربستان را به عنوان سریع‌ترین رشد اقتصادی در میان کشورهای گروه 20 با وجود بادهای منفی اقتصادی تایید می‌کند.»

الغیث افزود: «این به دلیل بهبود مستمر در محیط کسب و کار، اشتغال در بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی با اصلاحات حاکمیتی و بازار کار بود.»

زیرشاخص تولید در ژانویه از 61.0 در ماه پیش‌تر به 63.6 افزایش یافت که عمدتا به دلیل تقاضای بالاتر بود، زیرا زیرشاخص سفارشات جدید در دسامبر از 62.9 به 65.3 جهش کرد، به طوری که بیشترین افزایش در میان ارائه‌دهندگان خدمات ثبت شد.

در حالی که شرکت‌ها همچنان به افزایش کارکنان خود ادامه می‌دهند، نرخ ایجاد شغل در ژانویه از ماه پیش‌تر که به بالاترین رقم در نزدیک به پنج سال اخیر رسیده بود کمی کاهش یافت: از 52.0 به 51.2.

شاخص اعتماد در شرکت‌های خصوصی بخش غیرنفتی در ماه ژانویه به بالاترین حد در دوسال گذشته رسید: شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سالی قوی را پیش‌بینی می‌کنند که توسط سفارشات جدید، ظرفیت بالا و هزینه‌های کمتر پشتیبانی می‌شود.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما