بحران گرانی در فرانسه و اعتصابات سراسری

اقتصاد100- فرانک ویگر برونه، کارمند راه آهن فرانسه می‌گوید که او و همکارانش باید هزینه‌های اعتصاب را با دقت حساب کنند تا امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را مجبور به عقب نشینی از برنامه های افزایش سن بازنشستگی به 64 سالگی کند.

بحران گرانی در فرانسه و اعتصابات سراسری

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، این عضو 58 ساله اتحادیه CGT در راهپیمایی روز سه شنبه در پاریس در جریان دومین اعتصاب سراسری علیه اصلاحات بازنشستگی گفت: «ما برای هر روز که اعتصاب می‌کنیم هزینه می‌پردازیم. من از ماه گذشته بودجه تعیین کرده‌ام تا بتوانم یک ماه (علیه این اصلاحات) اعتصاب کنم. ما باید ادامه دهیم.».

اتحادیه‌ها و اعضای آن‌ها در تلاش هستند تا تاثیرات اعتصاب را بر امور مالی شخصی که از پیش به دلیل بدترین بحران هزینه زندگی در دهه‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است، به حداقل برسانند.

برای کارگر 55 ساله مهدکودک، سعید بلاهسن این به معنای کار کردن در صبح سه شنبه بود تا بتواند در عصر اعتصاب کند تا دستمزد یک روز کامل دستمزد را از دست ندهد. او گفت: «من دو بچه دارم و اجاره بها می‌دهم، اما حاضرم چند هفته (از دستمزد) را از دست بدهم و دولت را متوقف کنم تا دو سال از عمرم (تحت اصلاحات) را تلف نکنم.»

بیش از 1.2 میلیون نفر در اعتراضات روز سه شنبه شرکت کردند که کمی بیشتر از اولین نمایش قدرت در 19 ژانویه بود، اگرچه شرکت هایی از جمله اپراتور راه آهن دولتی SNCF و شرکت برق دولتی EDF گزارش دادند که کارگران کمتری دست به اعتصاب زده اند.

این بدان معناست که ادامه فشارها بر دولت یک چالش خواهد بود، در حالی که این اصلاحات در دو ماه آینده در پارلمان غوغا به پا خواهد کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما