احتمال کمبود دوباره بنزین در فرانسه با اعتصاب کارگران صنعت نفت

اقتصاد100- الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه در پی فراخوان اتحادیه‌های کارگری صنایع نفتی در این کشور برای اعتصاب، خطاب به آن‌ها گفت که مردم را تحت فشار قرار ندهید.

احتمال کمبود دوباره بنزین در فرانسه با اعتصاب کارگران صنعت نفت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از یورونیوز، کنفدراسیون عمومی کار موسوم به «سی‌جی‌تی» (CGT) خواستار اعتصاب در پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌های فرانسه در اعتراض به برنامه اصلاحات قانون بازنشستگی دولت این کشور شده است.

پیش‌بینی می‌شود که اعتصاب در پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌های فرانسه بار دیگر منجر به اختلال در تولید و عرضه سوخت در این کشور شود. اعتصاب‌های سال ۲۰۲۲ در پالایشگاه‌ها و مراکز توزیع سوخت در فرانسه به کمبود گسترده بنزین در این کشور منجر شد.

اتحادیه کارگری CGT نخستین اعتصاب سراسری علیه برنامه اصلاحات سن بازنشستگی را برای ۱۹ ژانویه برنامه‌ریزی کرده است که ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید.

بنا به اعلام این اتحادیه کارگری، دومین اعتصاب‌ برای ۲۶ ژانویه برنامه‌ریزی شده است که ۴۸ ساعت به طول خواهد انجامید و اعتصاب سوم، ۷۲ ساعته خواهد بود که ۶ فوریه انجام خواهد شد.

نمایندگان کارگران فرانسه مخالف پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال هستند. آن‌ها همچنین نسبت به افزایش حداقل سال‌های حق بیمه مورد نیاز برای بهره‌مند شدن از مستمری کامل معترض هستند.

دولت فرانسه در کنار تاکید بر اجتناب از رویارویی با گروه‌های کارگری، تلاش دارد که عواقب اعتصاب‌ها و تظاهرات فلج‌کننده را کم‌اهمیت جلوه دهد.

استانیسلاس گورینی، وزیر خدمات عمومی فرانسه روز پنج‌شنبه در واکنش به تهدید اتحادیه‌های کارگری به شبکه تلویزیونی سی‌نیوز گفت که اعتصاب‌ها به روند معمول کشور اختلالی در کشور ایجاد نخواهند کرد.

جرارد لارشر، رئیس راستگرای سنا هم اتحادیه‌های کارگری را به رفتاری غیرمسئولانه در برابر برنامه اصلاحات سن بازنشستگی که از نظر او برای فرانسه «ضروری» است، متهم کرد.

هشت اتحادیه کارگری اصلی فرانسه از فراخوان تظاهرات و اعتصاب در روز پنج‌شنبه ۱۹ ژانویه حمایت کرده‌اند.

پایان پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما