افزایش صادرات برق آلمان به کشورهای همسایه حتی در دوران بحران

اقتصاد100- آلمان در سال 2022، حتی با وجود بحران انرژی در داخل کشور، برق بیشتری نسبت به وارداتش به همسایگان خود صادر کرد، که به لطف تولید بیشتر انرژی تجدیدپذیر و تقاضای بیشتر فرانسه رخ داد.

افزایش صادرات برق آلمان به کشورهای همسایه حتی در دوران بحران

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، در حالی که سوئیس و اتریش مقاصد اصلی صادرات برق آلمان بودند، در یک تغییر قابل توجه این کشور برق بیشتری به فرانسه صادر کرد زیرا این همسایه متکی به انرژی هسته‌ای با مشکلات فنی در راکتورهای خود دست و پنجه نرم می‌کرد که منجر به کاهش تولید برق شد.

ارقام تجاری نشان می‌دهد که همسایگان آلمان به برق مازاد بزرگترین اقتصاد اروپا در صورت کمبود منابع تولیدی خود، همچنان وابسته هستند.

مازاد صادرات آلمان به 27.5 تراوات ساعت در مقایسه با 20.8 تراوات ساعت در سال گذشته افزایش یافته است.

به طور دقیق، واردات برق آلمان در سال 2022 در مجموع به 51 تراوات ساعت رسید که 2.6 درصد نسبت به سال 2021 کاهش داشت، در حالی که صادرات 7.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 78.5 تراوات ساعت رسید که باعث مازاد صادرات خالص شد.

به دلیل مشکلات فنی که بر راکتورهای فرانسه تاثیر می‌گذارد، آلمان برای اولین بار بیش از آنچه از همسایه خود وارد کرده بود به فرانسه برق فروخت و حجم صادرات خود به فرانسه را نسبت به سال قبلتر دو برابر کرد.

فرانسه 15.1 درصد برق کمتری در سال 2022 تولید کرد و حجم آن 1 درصد کمتر از نیاز مصرفی ملی بود. این کشور به دلیل تاخیر در تعمیر و نگهداری و فرسودگی تجهیزات، با بحران انرژی خود مواجه شد. دولت و مقامات پاریس می‌گویند که این مشکلات در حال کاهش است و به پیشرفت در تعمیر و نگهداری و صرفه‌جویی در مصرف اشاره می‌کنند.

رگولاتور انرژی آلمان اعلام کرد که تولید انرژی های تجدیدپذیر آلمان در سال 2022 با 8.5 درصد رشد به 233.9 تراوات ساعت رسیده است. تولید برق بادی ساحلی 12.4 درصد و در فراساحل 2.9 درصد به لطف سرعت باد بالا افزایش یافت. تولید فتوولتائیک خورشیدی نیز در تابستان طولانی و آفتابی 18.7 درصد افزایش یافت و به 46.6 تراوات ساعت رسید.

فرانسه، سوئیس و اتریش واردات انرژی از آلمان را به طور سالانه افزایش دادند، همانطور که جمهوری چک، بلژیک و نروژ نیز همین کار را کردند. در همین حال، هلند، لهستان، سوئد، دانمارک و لوکزامبورگ، واردات برق از آلمان را کاهش دادند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما