اعتصاب بلای جان صنعت برق فرانسه

اقتصاد100- اعتصاب سراسری علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه منجر به کاهش قابل توجه تولید برق و توقف تحویل سوخت از پالایشگاه‌های شرکت توتال انرژی در روز پنجشنبه شد.

اعتصاب بلای جان صنعت برق فرانسه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، داده‌های اپراتور شبکه برق فرانسه نشان می‌دهد که تولید برق به میزان 7.8 گیگاوات کاهش یافته است که تقریبا 12 درصد از کل عرضه برق است که باعث شد فرانسه واردات خود از بریتانیا، بلژیک، آلمان، سوئیس و اسپانیا را افزایش دهد.

جدول خاموشی شرکت برق فرانسه کاهش 4.5 گیگاواتی عرضه برق هسته‌ای در 8 راکتور، 460 مگاوات کاهش انرژی آبی و 2.8 گیگاوات کاهش تولید حرارتی را نشان می دهد.

امریک دی ویگان، تحلیلگر، گفت: «ایستگاه های هسته‌ای به احتمال زیاد، برای تضمین ثبات شبکه در طول روز افزایش می یابند. اعتصاب ها در فرانسه اینگونه عمل می کنند که اعتصاب کنندگان اجازه ندارند امنیت عرضه را به خطر بیندازند.»

شرکت برق فرانسه اعلام کرد در همین حال، تحویل فرآورده های نفتی پالایش شده از پالایشگاه های توتال انرژی مسدود شده است.

یک نماینده اتحادیه چپ‌گرای CGT انتظار دارد که حداقل 70 درصد از کارکنان در چهار سایت پالایشگاهی توتال به اعتصابات بپیوندند.

شرکت توتال اعلام کرده است که اگر اتحادیه ها جدول زمانی اعتصاب خود را حفظ کنند، هیچ اختلالی در عرضه سوخت در جایگاه های خدمات ایجاد نمی شود. فدراسیون پالایشگاه های CGT خواستار یک روز اعتصاب در این هفته و اعتصاب های بیشتر در هفته آینده و هفته بعدتر شده است.

فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه CGT، گفت که پنجشنبه اولین روز اعتصابات است و تعداد بیشتری نیز وجود خواهد داشت.

اتحادیه های کارگری به شدت مخالف طرح دولت مکرون مبنی بر افزایش سن بازنشستگی هستند. آنها از کارگران بخش دولتی و خصوصی خواسته اند تا از مشاغل خود خارج شده و به خیابان ها بیایند.

دولت اعلام کرده است که پای خود ایستاده و از کارگران خواسته است که کشور را فلج نکنند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما