آب لوله کشی به ۱۷۰۰ روستای سیستان و بلوچستان رسید

اقتصاد 100- نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: یکی از چالش های اساسی کشور موضوع آب است و خدا را شکر با نگاه ویژه ای که مجلس و دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی داشته اند طرح بزرگی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور تعریف شد و مقرر شده است در فاز نخست ۷ هزار و ۱۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان آبرسانی شوند.

آب لوله کشی به ۱۷۰۰ روستای سیستان و بلوچستان رسید

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، معین الدین سعیدی، به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی کشور موضوع اب است و خدا را شکر با نگاه ویژه ای که مجلس و دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی داشته اند طرح بزرگی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور تعریف شد و مقرر شده است در فاز نخست 7 هزار و 135 روستا با اعتباری بالغ بر 19 هزار 500 میلیارد تومان آبرسانی شوند.

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام گرفت حدود 25 درصد از این روستاها به استان ما اختصاص داده شد و جا دارد از  آقای قالیباف و  آقای محرابیان به دلیل حمایتشان از این موضوع تشکر کنم؛ بنابراین از این تعداد روستا 1751 روستا با اعتباری بالغ بر 4هزار 830 میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان که پایین ترین سرانه دسترسی به آب شرب را دارد به شبکه آبرسانی متصل شوند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: علی رغم نقدهای جدی که به رویکردهای دولت داریم انصافا و حقا در وزارت نیرو گام های بزرگی برداشته شده است و اکنون 315 روستای حوزه انتخابیه به شبکه آبرسانی متصل شدند و این ها نیز در قالب طرح محرومیت زدایی جهاد آبرسانی با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: علاوه بر این مقرر شده 2 هزار روستا در کل کشور با مشارکت وزارت نیرو و خیرین هم آبرسانی شوند و جا دارد از زحمات خیرین آب هم تشکر کنم از این دو هزار روستا نیز 500 روستای سیستان و بلوچستان  شامل این طرح می شوند انشاالله با اجرایی شدن این موضوع شاخص دسترسی به آب شرب در استان سیستان و بلوچستان به بالای 90 درصد خواهد رسید.

سعیدی بیان کرد: سهم تخصیص اعتبارات باید متناسب با حجم قراردادها باشد و هرجایی که مشکلات بیش تر است سهم اعتبار بیش تر باشد لذا آنچه که می خواهیم سهم تخصیص اعتبار جهاد آبرسانی متناسب با حجم قراردادها و با اولویت استان های کم برخوردار باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما