55 میلیارد دلار گاز چگونه هدر رفت؟

اقتصاد100- مقامات اکسون‌موبیل در یک مصاحبه اعلام کردند که که این شرکت مشعل‌سوزی رایج گاز طبیعی حاصل از تولید در حوضه اصلی نفت شیل ایالات متحده را متوقف کرده است و برای اجرای قوانین قوی‌تر فشار خواهد آورد تا سایر شرکت‌ها همین کار را انجام دهند.

55 میلیارد دلار گاز چگونه هدر رفت؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، بزرگترین تولیدکننده نفت ایالات متحده در حال مبارزه با شکایاتی است که این شرکت و سایر شرکت های نفتی را به نقش داشتن در گرمایش کره زمین و افزایش سطح آب دریاها متهم می‌کند. در همین زمان، این شرکت اقدام به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود کرده و از تلاش های دولت برای سرکوب اپراتورهای نفت و گاز برای یافتن و رفع نشت گاز حمایت می‌کند.

اکسون اعلام کرد که مقررات سختگیرانه‌تر متان برای قرار دادن تولیدکنندگان نفت و گاز در شرایط برابر طراحی شده است. متان، جزء اصلی گاز طبیعی، یک گاز گلخانه ای قوی است.

مت کولسار، دانشمند ارشد محیط زیست اکسون در مصاحبه ای گفت: «ما به مقررات قوی نیاز داریم، بنابراین مهم نیست که چه کسی مالک این تاسیسات است یا در کجای جهان فعالیت می‌کند.»

به گفته مشاوران موسسه ریستاد انرژی، سوزاندن گاز کمتر در حین تولید، راه آسانی برای مهار انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش تولید گاز طبیعی است.

به عنوان گام بعدی، اکسون قصد دارد تا پایان سال یک ماهواره را برای ردیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای در حوضه نفت‌خیز پرمین پرتاب کند.

اکسون 17 میلیارد دلار تا سال 2027 برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود در سطح جهان اختصاص می‌دهد. این پول در درجه اول صرف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید نفت، گاز و مواد شیمیایی، از جمله دفن CO2 در زیر زمین خواهد شد.

کارشناسان محیط زیست می‌گویند که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با افزایش تولید نفت و گاز نامغایر است. رابین اشنایدر، مدیر اجرایی گروه کارزار تگزاس برای محیط زیست، می گوید: «شرکت ها علاوه بر کاهش گازهای گلخانه‌ای باید تولید نفت خود را کاهش دهند.»

اشنایدر اضافه کرد که شرکت‌های نفتی اروپایی که به سمت توسعه انرژی خورشیدی و بادی حرکت می‌کنند، رویکرد بهتری را برای تسریع گذار خود به سوخت‌های تجدیدپذیر ارائه می‌کنند.

هدف اکسون برای توقف مشعل‌سوزی تا سال 2030 در شرکت‌های دیگر مانند شورون و بریتیش پترولیوم نیز مشترک است. شل مستقر در لندن، که بخش عمده ای از دارایی های شیل خود را در ایالات متحده فروخت، قصد دارد تا سال 2025 بیشتر مشعل‌سوزی رایج جهانی خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، میزان گاز شعله‌ور شده در سطح جهان تقریبا معادل کل گاز طبیعی است که اروپا قبل از تحریم‌ها علیه مسکو، به طور سالانه وارد می‌کرد. این آژانس اعلام کرد که در اوج قیمت سال گذشته، ارزش این گازهای واردشده به جو زمین در سطح جهانی برابر با 55 میلیارد دلار بود.

«مشعل‌سوزی» یا «فلرینگ»، به سوزاندن گازهای اضافه در مکان‌های استخراج نفت و گاز گفته می‌شود. گفتنی است که ایالات متحده پس از روسیه، عراق و ایران در جایگاه چهارم بیشترین میزان مشعل‌سوزی در جهان قرار دارد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما