نخستین محموله نفت ونزوئلا با مجوز کاخ سفید راهی آمریکا شد

اقتصاد100- بر اساس داده‌های کشتیرانی که رویترز در روز سه‌شنبه مشاهده کرد، اولین محموله نفت خام ابرشرکت نفتی «شورون» از ونزوئلا تحت مجوز صادره ماه نوامبر ایالات متحده، از یک مرکز انتقال کشتی به کشتی در نزدیکی آروبا به پالایشگاه پاسکاگولا در ایالت می‌سی‌سی‌پی حرکت کرده است.

نخستین محموله نفت ونزوئلا با مجوز کاخ سفید راهی آمریکا شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، شرکت شورون سال گذشته میلادی یک مجوز از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده برای احیای تولید نفت و گسترش عملیات در ونزوئلا دریافت کرد، به عنوان بخشی از تلاش های واشنگتن برای تشویق گفتگوهای سیاسی به سوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آمریکای جنوبی.

بر اساس اطلاعات و اسناد بخش حمل و نقل، شرکت دولتی نفت ونزوئلا اولین محموله نفت خام را در ماه جاری به شورون اختصاص داد که هفته گذشته در پایانه خوزه ونزوئلا بارگیری شد.

داده های نظارتی «ایکون رفینیتیو» مربوط به تانکرهای نفتی نشان می دهد که یک نفتکش شورون با نام Caribbean Voyager این هفته محموله 500 هزار بشکه ای نفت خام سنگین «هاماکا» را که در ونزوئلا بارگیری کرده بود به کشتی «سیلیو» با پرچم مالت در یک هاب کشتی به کشتی در نزدیکی جزیره کارائیب آروبا منتقل کرد.

طبق داده های ایکون، کشتی سیلیو قرار است در 15 ژانویه وارد پالایشگاه پاسکاگولا متعلق به شورون شود.

همچنین یک محموله نفت خام جداگانه ونزوئلا که توسط شورون در نفتکش کرالا اجاره شده بود، روز سه شنبه در کانال ناوبری دریاچه ماراکایبو مشاهده شد، جایی که عدم لایروبی و یک کشتی به گل نشسته محدودیت هایی را برای ترانزیت ایجاد می‌کند.

شورون تایید کرد که فعالیت‌های حمل و نقل در ونزوئلا در ماه جاری آغاز شده است و اعلام کرد که این شرکت پس از شروع مجدد عملیات در سرمایه‌گذاری‌های مشترک وابسته به خود در ماه دسامبر، روی «عملیلت ایمن و قابل اطمینان » متمرکز است.

در بیانیه‌ شورون خطاب به رویترز آمده است: «ما به انجام تجارت خود با رعایت کلیه قوانین و مقرراتی که در آن فعالیت می‌کنیم، و همچنین چارچوب تحریم‌های وضع شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده، ادامه می‌دهیم.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما