چین یک شریک تجاری مهم برای استرالیا باقی می‌ماند

اقتصاد100-یک مقام ارشد دولت استرالیا روز چهارشنبه گفت که چین یک شریک تجاری مهم برای استرالیا است و در مواجهه با بادهای مخالف از قرنطینه کووید گرفته تا اختلالات زنجیره تامین، همچنان به همین شکل باقی خواهد ماند.

چین یک شریک تجاری مهم برای استرالیا باقی می‌ماند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، الیزابت باوز از وزارت امور و تجارت خارجه استرالیا گفت: «چین اقتصاد عظیمی است. تصور اینکه اهمیت چین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد تقریبا غیر قابل تصور خواهد بود.» او در یک سخنرانی در میزگرد انجمن آسیا در ملبورن، تاکید کرد که صادرات استرالیا به چین بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

استرالیا از جنگ روسیه علیه اوکراین سود اندکی برده است. این تهاجم منجر به فشار بر بازار کامودیتی‌ها شد که قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی مایع را افزایش داد و درآمدی بادآورده برای این اقتصاد غنی از منابع فراهم کرد.

این روند توسط بادهای معکوس اقتصادی در چین، تنها کشوری در جهان که هنوز استراتژی کووید صفر را دنبال می‌کند، و همچنین عدم تصمیم‌گیری در مورد ممنوعیت‌های تجاری و تعرفه‌های کالاهای استرالیایی، تیره و تار شده است.

روابط بین دو کشور در اوج همه‌گیری در سال 2020، زمانی که استرالیا خواستار تحقیقات مستقل در مورد منشا شیوع ویروس کرونا در چین شد، به پایین‌ترین حد خود رسید. پکن به سرعت واکنش نشان داد و اقدامات تجاری تنبیهی را اعمال کرد که کالاهای استرالیایی از زغال سنگ گرفته تا جو و خرچنگ را هدف قرار می داد.

باوز افزود: «این عوامل خطرات موجود در بازار را برجسته کرده اند و اهمیت تنوع بازارها و محصولات و خدماتی را که استرالیا صادر و وارد می کند نشان داده است. ما به دنبال ارائه توافقات جدید هستیم. این یک برنامه بسیار کلیدی برای تنوع تجاری دولت است.»

در اوایل این هفته، استرالیا یک قرارداد تجاری جدید اقتصاد سبز با سنگاپور را معرفی کرد که کشاورزی پایدار و کریدورهای کشتیرانی سبز را هدف قرار می دهد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما