سیاست‌های جدید شانگهای برای بازگشایی و توسعه تجارت

اقتصاد100؛ معاون کمیسیون بازرگانی شانگهای اعلام کرد که دور جدیدی از سیاست ها در شانگهای بعنوان هاب منطقه‌ای شرکت های چند ملیتی به زودی معرفی و اجرا خواهند شد.

سیاست‌های جدید شانگهای برای بازگشایی و توسعه تجارت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، این پنجمین بازنگری از زمان معرفی این سیاست‌ها در سال 2002 خواهد بود که عمدتا بر نوآوری‌ها در تعریف و معیارهای شرکت‌ها تمرکز می‌کند و در عین حال به خواسته‌های شرکت‌ها از طریق اقدامات حمایتی پاسخ می‌دهد.

این سیاست ها همچنین برای تسهیل عملیات سرمایه گذاری و جذب سرمایه، به دنبال اجرای سیاست های کارآمدتر ترخیص کالا از گمرک است. به گفته مدیر کمیسیون بازرگانی شانگهای، طی 10 سال گذشته، این شهر به طور مداوم بر روی افزایش تقاضای داخلی کار کرده و در عین حال توسعه تجارت با کیفیت بالا را ارتقا داده است. به طوری که کل میزان خرده فروشی محصولات مصرفی اجتماعی در این شهر نسبت به ده سال قبل دو برابر شده و در سال 2021 به 1.8 تریلیون یوان (253 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

وی گفت که مصرف در حال حاضر به عنوان نیروی محرکه اصلی برای رشد اقتصادی شانگهای عمل می‌کند. این شهر همچنین به بزرگترین مرکز کالاهای مصرفی وارداتی در چین تبدیل شده و  بهترین انتخاب برای برندهای بین المللی جهت ورود به بازار چین است، و از نظر خرده فروشان بین المللی در رتبه دوم در بین شهرهای جهان قرار دارد.

در سال 2021 مجموع واردات و صادرات کالاهای این شهر در بین تمام استان‌ها و شهرهای چین رتبه اول را به خود اختصاص داد. شانگهای در انتشار اولین برنامه اقدام تجارت دیجیتال در سطح استان‌های چین نیز پیشتاز بوده است و تراکنش های تجارت دیجیتال در آن به ارزش 56.88 میلیارد دلار در سال 2021 رسید.

در همین حال، درآمد و هزینه‌های تجارت فراساحلی شهر در سال گذشته از 70 میلیارد دلار فراتر رفت و آن را به متمرکزترین منطقه برای تجارت فراساحلی در چین تبدیل کرد. در زمینه سرمایه گذاری خارجی، شانگهای با تعداد کل 877، به شهری تبدیل شده است که بیشترین تمرکز شرکت های چند ملیتی در سرزمین اصلی چین را دارد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما