تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ ادعای کاخ سفید چیست؟

اقتصاد100- ایالات متحده روز جمعه تحریم‌های جدیدی که طبق ادعای واشینگتن علیه تامین‌کنندگان پهپادهای ایرانی به دلیل هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین در جریان درگیری با روسیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند را صادر کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ ادعای کاخ سفید چیست؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، روسیه از ماه اکتبر با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین حمله می‌کند و با فرارسیدن هوای سرد باعث خاموشی گسترده برق در اوکراین شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره «صنایع هوایی قدس» ایران را که به صنایع طراحی و ساخت هواپیماهای سبک نیز معروف است، تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا، صنایع هوایی قدس را که از سال 2013 تحت تحریم های ایالات متحده قرار دارد، به عنوان یک سازنده کلیدی صنایع دفاعی ایرانی که مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین است، توصیف نمود.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم ادامه خواهیم داد تا دست پوتین را از سلاح‌هایی که برای به راه انداختن جنگ وحشیانه و بی‌دلیل خود علیه اوکراین استفاده می‌کند کوتاه کنیم.»

ایران از پیش به ارسال پهپادها به روسیه اعتراف کرده بود، اما خاطرنشان نمود که این پهبادها پیش از حمله ماه فوریه روسیه به روسیه ارسال شده بودند. مسکو استفاده نیروهایش از پهپادهای ایرانی در اوکراین را تکذیب کرده است.

تحریم های روز جمعه منعکس کننده نگرانی های ایالات متحده در مورد همکاری نظامی ایران و روسیه و استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی برای ضربه زدن به اوکراین است.

در میان افراد تحریم شده نام سید حجت‌الله قریشی رئیس هیئت‌مدیره صنایع هوایی قدس و مقام ارشد وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران وجود دارد که به گفته آمریکا «تلاش‌های تحقیق و توسعه نظامی ایران را رهبری کرده و مسئول مذاکره درباره توافق ایران با روسیه برای تامین پهپادهای ایرانی بوده است.»

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین قاسم دماوندیان، مدیر و عضو هیئت مدیره صنایع هوایی قدی را تحریم و اعلام کرد که او احتمالا تامین پهپادها و آموزش پرسنل روسی برای استفاده از پهپادهای ساخت صنایع هوایی قدس را تسهیل کرده است.

چهار نفر دیگر که عضو هیئت مدیره صنایع هوایی قدس بوده اند نیز تحت تحریم قرار گرفتند: حمیدرضا شریفی تهرانی، رضا خاکی، مجیدرضا نیازی، و ولی ارلانی زاده.

این تحریم‌ها همچنین مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران را که به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، سازمان کلیدی مسئول نظارت بر برنامه‌های موشکی بالستیک ایران است را هدف قرار داده است.

این اقدامات آمریکا هر گونه دارایی این افراد در ایالات متحده را مسدود و عموما آمریکایی ها را از معامله با آنها منع می کند. افرادی یا نهادهایی که با آنها معاملات خاصی انجام می‌دادند نیز در معرض خطر تحریم قرار گرفتند.

ایالات متحده از پیش تحریم هایی را علیه شرکت‌ها و افرادی اعمال نموده بود که متهم به تولید یا انتقال پهپادهای ایرانی هستند که ادعا می‌شود روسیه برای حمله به زیرساخت های غیرنظامی در اوکراین استفاده کرده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما