شاخ و شانه کشی کارگران آلمانی برای آمازون

اقتصاد100- اتحادیه آلمانی «وردی» روز یکشنبه از کارگران انبارهای آمازون در سراسر کشور خواست تا از اعتصابات روزهای آینده در اعتراض به دستمزدها حمایت کنند.

شاخ و شانه کشی کارگران آلمانی برای آمازون

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، هدف این اعتصابات به حداکثر رساندن اختلال در فعالیت این ابرشرکت خرده فروشی آنلاین پیش از کریسمس است. آمازون اعلام کرد که فراخوان های اعتصاب تنها بر تعداد کمی از 20 مرکز لجستیکی این شرکت در آلمان تاثیر گذاشته است.

آلمان بعد از ایالات متحده بزرگترین بازار آمازون است و وردی از سال 2013 در اعتراضی طولانی مدت به حقوق کم و شرایط بد، اعتصاباتی را در مراکز این شرکت در آلمان سازماندهی کرده است.

وردی افزود: «همکاران خشمگین هستند و نمی خواهند توسط شرکتی که میلیاردها سود می کند، احمق فرض شوند.»

آمازون که قراردادهای چانه زنی دسته جمعی در آلمان را به رسمیت نمی شناسد، گفت که همه کارکنان بخش لجستیک در ماه سپتامبر مشمول افزایش حقوق شده بودند.

وردی اعلام کرد که کارکنان آمازون در آلمان چندین هزار یورو در سال کمتر از همتایان خود در شرکت های دارای قرارداد چانه‌زنی جمعی دریافت می کنند.

آمازون اعلام کرد که دستمزد مناسبی به کارکنان خود پرداخت کرده و مزایا و فرصت‌های آموزشی را به آنها ارائه کرده است. شروع دستمزد 13 یورو در ساعت به بالا است، بعلاوه پاداش، با میانگین دستمزد ناخالص بیش از 35 هزار یورو در سال پس از دو سال کار.

این اتحادیه بلافاصله به این سوال که آیا اعضای آمازون آن در مورد اعتصابات رای داده اند یا خیر، پاسخ نداد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما