مقایسه قیمت مواد غذایی در پایان دولت روحانی و سی امین ماه دولت رئیسی / کدام کالا 400 درصد گران شد

در حالی که دولت رییسی وعده مهار تورم را داده بود، نگاهی به قیمت‌های اقلام مهم غذایی نشان می‌دهد بهای آنها تنها در دو سال قبل برای افکار عمومی غیرقابل باور است.

مقایسه قیمت مواد غذایی  در پایان دولت روحانی و سی امین ماه دولت رئیسی / کدام کالا 400 درصد گران شد

 به گزارش اقتصاد 100،بررسی‌ها نشان می‌دهد هر کیلو برنج پاکستانی در مرداد ماه سال 1400، یعنی در زمان خداحافظی حسن روحانی از مسند ریاست جمهوری برابر با 24 هزار تومان در هر کیلو بود اما در شرایط فعلی این برنج با قیمتی کمتر از 56 هزار تومان در دسترس نیست.

 برنج طارم اعلا نیز در این دوره زمانی بهایی برابر با 38 هزار تومان در هر کیلو داشت اما در شرایط فعلی قیمت آن به بیش از هشتاد هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

 بهای شکر سفید نیز با افزایشی بسیار بالا از 12 هزار تومان در هر کیلو در مرداد 1400 به حدود 35 هزار تومان در سال 1402 افزایش یافته است.

این وضعیت در اقلام پروتئینی بسیار محسوس است. هر کیلو گوشت گوساله تنها در دو سال از 120 هزار تومان به بالاتر از پانصد هزار تومان رسیده است. در عین حال گوشت گوسفندی نیز از 130 هزار تومان در هر کیلو به بالاتر از 650 هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته است.

 قیمت مرغ نیز در این دوره زمانی 27 هزار تومان بود. اتفاقا بسیاری از فعالان سیاسی و مقامات منتقد دولت روحانی بر مساله قیمت مرغ مانور داده و بهای 24 هزار تومان برای هر کیلو مرغ را نشانه شکست دولت دوازدهم می‌دانستند حالا قیمت هشتاد و هفت هزار تومان را برای هر کیلو مرغ مناسب می‌دانند.

99

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما