چرا دلارفروشها در بازار به مردم ارز نمی‌فروشند؟

افزایش قیمت ارز در بازار، روند عادی فعالیت این بازار را مختل کرده است.

چرا دلارفروشها در بازار به مردم ارز نمی‌فروشند؟

 به گزارش اقتصاد 100، در پی رشد قیمت ارز و رسیدن بهای دلار به بالاتر از 57 هزار و 500 تومان، معادلات در بازار ارز دستخوش تغییر شد و اغلب فروشندگان دست از فعالیت عادی و روزمره کشیدند .

 با اجرای سیاست‌های جدید بانک مرکزی، خرید ارز توسط اشخاص تنها از دلالان ممکن است و عملکرد دسته جمعی دلالان در توقف فعالیت سبب شد عطش برای خرید دلار بیش از پیش دستخوش افزایش شود.

بر این اساس دلالان با استناد به اینکه موجودی دلار ندارند، از فروش امتناع می‌کردند اما شمار خریداران در ساعات پایانی نهمین روز بهمن و ساعات ابتدایی دهمین روز بهمن‌ماه به شکلی محسوس افزایش یافته است .

 این رفتار نشان از بالا رفتن انتظارات تورمی دارد و این سیگنال را به بازار مخابره می‌کند که روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است.

 کف مقاومتی دلار در شرایط کنونی 52 هزار و هفتصد تومان و سقف قیمت دلار نیز 58 هزار تومان برآورد شده است. این بدان معناست که دلار پنجاه هزار تومانی به خاطره‌ها پیوسته و رسیدن قیمت دلار به این رقم دور از دسترس است.

 دولت دلار پنجاه هزار تومانی را البته دستاورد بزرگ خود توصیف می‌کرد و رسانه‌های همسو با دولت بر این نکته مانور می‌دادند که ثابت ماندن قیمت ارز نشانی از اثرگذاری سیاست‌های دولت در مهار تورم است.

 با رشد دوباره قیمت ارز، افزایش تورم نیز گریزناپذیر خواهد بود چرا که در شرایط کنونی نیز قیمت‌ها در بازار در حال تطبیق خود با دلار نرخ جدید هستند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما