باور می‌کنید تورم در این استان کوچک ،بالاتر از سایر استانهای کشور باشد؟

یزدی‌ها بالاترین نرخ تورم را در دی ماه سال جاری تجربه کردند.

باور می‌کنید تورم در این استان کوچک ،بالاتر از سایر استانهای کشور باشد؟

 به گزارش اقتصاد 100، بررسی وضعیت تورم نشان می‌دهد بالاترین نرخ تورم در دی ماه سال جاری متعلق به استان یزد بوده است.

مردم این استان نرخ تورمی برابر با 54.7 درصد را تجربه کرده‌اند. در این میان کمترین نرخ تورم متعلق به پرجمعیت‌ترین استان کشور یعنی تهران است. مردم تهران تورمی در محدوده 38.6 درصد را تجربه کرده‌اند.

 این وضعیت نشان می‌دهد که تمرکز سیاستگذار بر پایتخت است و از این رو تمامی تلاش برای مهار تورم در این استان به کار گرفته شده است. سایر اسان‌های ایران نرخ تورمی بالاتر از چهل درصد را تجربه کرده‌اند. به این ترتیب تهران تنها استانی است که در دی ماه تورم پایین‌تر از چهل درصد را شاهد بوده است .

 بر اساس این گزارش در حالی که نرخ تورم عمومی کشور 43.6 درصد بوده است، سه استان نرخ تورم بالاتر از پنجاه درصد را تجربه کرده‌اند.

 نرخ تورم در استان کردستان 50.2 درصد، نرخ تورم در چهارمحال بختیاری 50.6 درصد و یزد نیز 54.7 درصد گزارش شده است.

دولت سیزدهم در زمان استقرار وعده مهار تورم را مطرح کرد اما با گذشت دو سال از فعالیت این دولت نرخ تورم همچنان در میانه‌ی کانال چهل درصد قرار دارد. این بدان معناست که نرخ تورم همچنان در ایران در سطوح بسیار بالا قرار دارد و این امر زندگی طبقه متوسط را به شدت با کاهش کیفیت روبرو کرده است.

 افزایش شمار فقرا در سال‌های اخیر مسهود است و شعاع فقر تا دهک ششم جمعیتی ایران گسترش یافته است. این بدان معناست که بیش از نیمی از جمعیت ایران با تبعات فقر دست و پنجه نرم می‌کنند . کارشناسان معتقدند فوری‎ترین عارضه‌ی فقر توقف سیاست‌های توسعه‌گرا در کشور است .

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما